Gå til innhold

Acer Aspire 5738ZG LXPATOX105 ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp hatt konfirmasjon og har tenkt å kjøpe en laptop. Kan ikke så altfor mye om pc'er og sånt, så vet ikke helt hva jeg skal velge.

http://www.elprice.no/skolestart/studier/a...38zg-lxpat0x105 denne Acer laptopen her er jo best i test og virker ganske bra. Jeg hadde egentlig planlagt å kjøpe en til kanske tusen kroner dyrere, for blir alltid litt skeptisk til 'billige' pc'er. Men mange anbefaler den jo?

Uansett, dette er bruken jeg trenger pc til:

Det er forskjellig hvor lenge jeg sitter på pc'en, noen dager når jeg har mye å gjøre er det kun to timer, mens andre dager kan jeg sitte opp til 6-7 timer. Gjennomsnittlig 4-5 timer tror jeg.

Jeg gjør ikke så mye spesielt på pc'en, trenger den til ganske vanlig bruk, men jeg laster jo ned noen saker og ting. Et krav er at sims 3 fungerer bra på den. At jeg slipper at det hakker eller går treigt, og også at jeg kan laste ned noen ting til spillet. Klær, møbler osv. Ikke kjempemye, men litt.

Så tenk dere egentlig ganske 'ungdommelig' bruk, laster ned ting, hører på musikk, surfer masse på nettet og spiller sims 3. Jeg orker ikke at pc'en skal bli treig allerede to måneder at jeg har kjøpt den, fordi jeg lasta ned noen ting til sims.

Jeg kan jo ikke sånn skjermkort osv, og jeg aner ikke hva som er bra med minne og hva som er lite.

Anbefal gjerne andre pc'er også (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et spm: Mener du at du trenger en pc som går 6-7 timer på batteri? I så fall er det eneste jeg kommer på i farten (som kan kjøre Sims3), en god del dyrere enn 7k.

Nei, det er absolutt i nødvendig. Men hvor lenge varer batteriet på den jeg linker til? Hvis noen vet det? Vil helst ha et batteri som varer litt lenger enn en time.

Hm, skal se på de du linket til jornboss (:

Lenke til kommentar
Jeg har et forslag her Asus 15.6".

Den her er også bra, og noe bedre enn den du foreslår til samme pris.

Til slutt fra Expert. Best prosessor og litt dårligere skjermkort enn den første.

De ser bra ut alle sammen. Fortsett å komme med forslag og kommentarer til de forksjellige pc'ene alle sammen, jeg har god tid til å velge riktig laptop (:

Den siste du linket til (acer), er den bedre enn den jeg linket til? Både kusina og fetteren min har hatt acer og de er veldig fornøyd med det, derfor ser jeg litt på det. Link gjerne til flere acere, prisen kan også være litt høyere hvis det er nødvendig. Det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...