mariust Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei, har scannet inn et helt fotoalbum med relativt høy oppløsning (600 dpi, full platen). disse albumsiden inneholder fra 4-10 bilder pr side. disse vil jeg ggjerne lagre ned som egne bilder. Spørsmålet er kort og godt: Hvordn gjøre det best? Har prøvd meg litt med å åpne i Preview (jeg har Mac), markere område, kopiere, ny fra utklipp, lagre som, skrive inn navn, ok. Fins det en enklere måte, evt program? jeg har PS elements. Marius Lenke til kommentar
SlettetBruker5125 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Går ut ifra at du kan bruke EPLE+SHIFT+4 å markere, da blir de lagt som screenshots, men med vesentlig lavere oppløsning (Lagres på Skrivebordet på mac) Lenke til kommentar
perottol Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 I Photoshop Elements kan du gjøre dette: Marker området med markeringsverktøy (eple+m) - Kopier området (eple+c) - Lag et nytt dokument (eple+n) - Lim inn (eple+v) - Lagre (eple+s) Når du kopierer et område så blir dette liggende i utklipstavlen. Etter det jeg husker så kan du lage et nytt dokument direkte fra utklipstavlen i elements. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå