Gå til innhold

Begrenset eller ingen tilkobling

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på hybelen med en kompis, jeg har en stasjonær som har trådløst og nettverkskabel koblet til og han har en bærbar maskin med trådløst nett.

Han har nett mens jeg bare får begrenset eller ingen tilkobling, og det funker ikke med kabel oss han heller, bare det trådløse? Og ipen hans er 192.168.1.xxx mens de jeg noen ganger får er 169.254.110.xxx ... Er det noen som har en anning på hva som er galt? Har prøvd å restarte routeren flere ganger.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En IP på 169.x.x.x er en "intern adresse" som brukes når nettverkskortet ikke får tildelt IP-adresse av ruteren. Den får vel ikke forbindelse med ruteren eller noe slik, så prøv f.eks. å snu nettverkskabelen (det høres litt dumt ut, men det hender at det virker).

Du må velge ENTEN trådløs kort eller vanlig nettverkskort når du kobler deg til ruteren. Hvis PC-en har forbindelse med ruteren via kabel vil dette vanligvis bli benyttet.

Jeg skrev en lang oppskrift på hvordan man kobler til trådløst nettverk i en tråd her nå - "Må jeg formattere?" (ble skrevet rett før dette svaret). Prøv den trådløse tilkoblingen istedenfor den med kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...