Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvis mitt bildet har blitt lagt ut på nettet

Kluvert

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvilke lover det gjelder og om det er mulig å stoppe slike nettsider.

Hvis f.eks. mitt bildet ,og jeg er ikke noe kjendis, har blitt lagt ut på nettet hvor det blir kommentert, hvor det blir skrevet bare noe dritt om meg og eieren av den nett siden ikke svarer på klagene eller bare svarer med å si at han "skal ikke fjerne det bildet,fordi jeg ikke vil", kan jeg saksøke han? Med tanke på at nettsiden er i usa og domenen er: .com

??

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde jeg vært deg, ville jeg ikke ha brydd meg om det.

dessuten har du mest sansynelig ikke råd til å saksøke han.

Det ikke det som gjelder her,jeg vil bare vite hvilke muligheter man har i slik situasjon.

Folk som kjenner meg sitter og leser det og det kanskje ødelegger for meg?

Lenke til kommentar
hadde jeg vært deg, ville jeg ikke ha brydd meg om det.

dessuten har du mest sansynelig ikke råd til å saksøke han.

Det ikke det som gjelder her,jeg vil bare vite hvilke muligheter man har i slik situasjon.

Folk som kjenner meg sitter og leser det og det kanskje ødelegger for meg?

Jeg er ganske sikker på at du har en god del muligheter her. Jeg mener å ha hørt om slike saker før. Kan desverre ikke hjelpe deg med noe konkret, da jeg ikke husker godt nok. Prøv å google litt, mulig det står noe på datatilsynet? Kommer sikkert noen kloke hoder til tråden og hjelper deg. Lykke til:)

Lenke til kommentar

Det står veldig veldig veldig lite om landene uteenfor EU på disse sidene.

Jeg håper at det er folk her som kan lover når det gjelder slike sider i f.eks USA.

På nettsidet står det at Eieren eller administrasjonen bærer ingen ansvar for postene som ble skrevet under bildet.

Alt så, man kan legge ut mitt bildet også folk kommenterer meg med å slenge masse dritt, og jeg kan ikke gjør noe? Fordi det har skrevet at de ikke har ansvar?

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...