Toset Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hei alle sammen. Har vært i militæret og skal oppdatere all innmaten i boksen min til sommeren når jeg dimmer (26. juni nærmere bestemt! ) Jeg skal ha: HK, CPU, RAM, skjermkort og HDD Jeg har bestemt meg for det meste, men trenger litt erfaringer, tips og råd. Dette har jeg bestemt meg for, og skal ikke forandres: CPU: Skal være en AMD, ikke begyn å diskuter Pentium vs. AMD vennligst. Skal ha en XP2500+ eller større, muligens Barton. Lurte på å vente til Barton med 400mHz blir billigere, er det verd å vente? Skjermkort: Skal være ATI Radeon, men ikke bestemt for om det blir 9700, 9700PRO, 9500PRO, 9600PRO eller hva det blir. Trenger litt råd og hjelp her. MAX pris er 2500,- Kan kjøpes brukt. Hovedkort: Skal være et nForce2. Vet ikke hvilket, trenger litt råd her. Er sikker på at jeg ikke skal ha SATA, men kanskje et med RAID. Vil gjerne ha Dual LAN på det, ellers er de andre funksjonene ikke så viktig. Må passe sammen med MIST Silent Twin, den skal jeg ha. Skal kjøre to minnebrikker i dualchannel minne. Minne: Her er jeg VELDIG usikker og trenger hjelp. Har 2 alternativer jeg har sett på. Enten vil jeg kjøpe 1024 vanlig PC2700 minne type noname cl2.5, eller jeg kan kjøpe Corsair TwinX 2700LL 512MB (sett med to brikker a 256MB). Disse er jo mye raskere enn de andre, men dyrere, og det er "bare" 512. Hva er det beste alternativet sammen med et nForce2 HK? Er det lurt med MYE eller RASK ram? Harddisk: Her blir det noe Western Digital, enten en på 120 eller 160 GB, eller to mindre, på 40 eller 80 i RAID. Lurer litt på om det "Special Edition" greiene med 8 mb buffer er verd det... Kjører forresten WinXP, og maskinen brukes mest til spilling, surfing, film-/musikk avspilling og nedlasting Takker på forhånd for alle svar, og ønsker så mange svar og erfaringer som mulig. P.S. Beklager at denne posten ble lagt under skjermer og skjermkort, oppdaget det ikke før etter den ble postet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå