rippz Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Klar for å lage norges råeste drikkelek? Meg og noen venner så oss lei av samme kjedelige trøtte drikkeleker vors etter vors og jeg bestemte meg for å gjøre noe med dette. Jeg lagde min egen drikkelek, av interne årsaker kalt "TESTIFY!" (man må knipse, som i RR hver gang navnet blir nevt, totally internt). Det baserer seg på samme mekanisme som monopol og spilles best med 4-8 deltakere. Anyways, slik ble første versjon av spillet: http://home.broadpark.no/~mrili/testify_small.jpg Nå er det på tide å ruste det opp med flere ruter og flere features, og jeg trenger din hjelp! Hvis jeg får inn nok gode forslag her vil jeg legge ut den ferdige fila som er print-klar sånn at du kan spille dette med dine venner på neste vors Kort og godt hva jeg er ute etter: 1) TESTIFY-kort: Dette er på en måte challenges, typisk; - Syng litt av en sang. Første som klarer gjette vinner, resten tar 3 straffeslurker - Alle deltakere skal si alfabetet baklengs en bokstav av gangen, den som trakk kortet starter. Failer du må du drikke 3 straffeslurker. - Du skal bytte et plagg med personen som sitter til venstre for deg. Enkelt og greit moro ting som ikke er for avansert, alle kan være med på og ikke krever masse ekstrautstyr. 2) Ruter: Ting å gjøre når man faller på en eller annen rute i spillet. Dette burde være det beste av det beste, noe man ikke blir lei av å gjøre flere ganger og alle kan ha det gøy med. En forløpig skisse av vesjon 2 ligger her: http://home.broadpark.no/~mrili/testifyv2_beta1.jpg - her er det nesten dobbelt så mange ruter, så trenger en del gode forslag til det. Som sagt, hvis jeg får inn nok gode forslag jeg kan bruke i spillet vil jeg legge ut den ferdige versjonen av spillet her i denne tråden, sånn at alle kan bruke den, helt gratis såklart - sharing is caring Ha det gøy med denne folkens - kom med dine beste drikkelek-forslag Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 du gjør ting så komplisert, greia med drikkeleker er at man skal drikke om den blir vanskeligere og vanskeligere jo mer du drikker er det enda morsommere. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg liker det første spillet ditt, men jeg er ikke fan av såkalte "detours" i brettspill. Jeg foretrekker enkelt oppsett med forskjellige utfordringer og tilbakehopp. Faktisk, når jeg tenker meg om, lag en stigespill variant av spillet. Alle elsker stigespill, og hvis det blandes med alkohol har du en suveren vinner. Det er forresten mange som ikke er glad i øl, så gjør det mulig å bruke shots istedet Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 ha noe alle sjakk, når du ponger ut en motstander så kan du trikke hans lille kopp med eks; øl for bonde, konjakk for hest og vin for konge og dronning Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Bedre med fantasi med miming. Dei som ikkje klarer å gjette riktig må drikke. Vist han/ho som mimer ikkje klarer å mime ordet må han/ho drikke. Enkelt og blir ekstremt gøy. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Bedre med fantasi med miming. Dei som ikkje klarer å gjette riktig må drikke. Vist han/ho som mimer ikkje klarer å mime ordet må han/ho drikke. Enkelt og blir ekstremt gøy. Kan sys inn i stigespill^^ ALT kan sys inn i stigespill Lenke til kommentar
TeRnO Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Dette ser da kjempegøy ut! Du kan jo prøve å få med noen pisse/røyke ruter/kort. Litt gøy hvis man må ha det for å gå på toalettet eller røyke. Spilte et drikkespill som var laget av klossmajor, her var det skrevet noe på hver klosse, og noen av klossene var pisse/røykeklosser. Just a tip! Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg har dårlige erfaringer med pisse-kort. Når folk som er dritings må på do, så må de på do, og det er ikke i noens interesse å hindre dem. Det som er viktig er å gjøre spillet sosialt, slik at det ikke bare er drikkingen som er i sentrum. Hva med å ha med ruter for sannhet, nødt og "jeg har aldri"? Nødt-rutene er kjekke å ha nært mål, slik at folk er villige til å gjøre spenstige ting Det kan også være lurt å sørge for at det ikke drikkes for mye for fort. Folk har sjeldent problemer med å bli snydens, så det er ikke noe poeng å peise på med for mye. Husk å lage brettet slik at det er plass til beskrivelsene på rutene i brettet. Det er ingen som er interessert i å bla opp i ett regelhefte Jeg ser for meg at spillet krever minst et A3-ark. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Enig i det som blir sagt ang. pisse-kort. greit nok med røykekort om man sitter ute, ellers er det bånn å ha abrudd i spelet for at folk skal ut å røyke snuskort derimot! Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Denne pleier å være en vinner på vors: Ring of Fire Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Her er en drikkelek jeg fant på nå nettopp: 3690 timer i paint Lenke til kommentar
rippz Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Haha det er i bunn og grunn sånn drikkleken er, bare i litt finere farger Stigespill har vært et alternativ, men problemet er at man til syvende og sist "vinner". Og for å lage det komplett trenger man en heel rekke ruter, noe jeg sliter litt med å finne på. Monopol-layout sørger for at spillet går kontinuerlig, og den har vunnet er den som først blir hentet av ambulansen Do/røykekort er jeg helt enig i, det varer kanskje toppen et par runder så gir folk rett og slett faen. Litt av tanken med rutene er at det skal engasjere alle spillere, og så mange som mulig skal være med på leken, og også oppfordre til samtaler osv, derfor likte jeg veldig godt en Nødt eller sannhet-forslaget It's in! Grunnen til at jeg har lagt inn avstikkere er enkelt og greit for å lage litt variasjon. Erfaringer jeg trakk fra første versjon (vi var vel 5-6 stk som spilte) var at folk landet veldig ofte på samme steder, og det ble veldig mye repitisjon. Sånne avstikkere er veldig greit for å variere gameflowen, og da de kortene man trekker (TESTIFY-kort) kan også referere til forskjellige ruter. Jeg satt et par timer i går og jobbet med v2, jeg skal legge ut en midlertidlig verjson senere i dag Meanwhile, kjør på med flere forslag! Vi skal ha første spillkveld til Lørdag, så satser på å få det ferdig innen da, og også legge den versjonen ut her på forumet Endret 16. september 2009 av rippz Lenke til kommentar
rippz Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Slenger bare opp nye screens nå likegreit, må jobbe litt overtid i dag så får ikke tid til å begynne på dette før senere i dag, så har dere noe å gruble over utover dagen Her er spillet slik det fremstår for øyeblikket, fremdeles veldig beta; http://home.broadpark.no/~mrili/TESTIFYv2/testifyv2_1.jpg Detaljbilder av rutene: http://home.broadpark.no/~mrili/TESTIFYv2/testifyv2_2.jpg Har lagt til TESTIFYVILLE, noe jeg tror kan bli kult. "Eiendomskort" medfølger, hvor man da kjøper gatene for x antall slurker og hvis man lander på en gate, kan man enten betale "leie" eller kjøpe den for kjøpssummen. Det å eie gater kan lønne seg, fordi et par TESTIFYKORT vil være eksempelvis; "Flytt direkte til Børsen. Betal leie eller kjøp huset for antall drikker beskrevet" Gjorde også en vri på DEATH ROW med at en av de må alle drikke på. Som dere ser er det bare å tenke outside the box i denne leken. Kjør på Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Testifyville hørtes både kult og underholdende ut! Blir som monopol med alkohol Så ut som noe du kan ta patent på og selge i butikker der de selger brettspill, go for it! Endret 16. september 2009 av Sameboe Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Stigespill har vært et alternativ, men problemet er at man til syvende og sist "vinner". Og for å lage det komplett trenger man en heel rekke ruter, noe jeg sliter litt med å finne på. Monopol-layout sørger for at spillet går kontinuerlig, og den har vunnet er den som først blir hentet av ambulansen Det er bare å slenge inn nedover-stiger/sklier de siste 4 rutene mot slutten pluss at antall stiger nedover øker fra starten til mål.. At det må være mange ruter er ikke noe problem. Det er ikke krise hvis flere ruter er like. F.eks kan 1/4 av rutene være "Drikk en slurk", 1/4 "Jeg har aldri...", 1/8 "Sannhet", 1/8 "nødt" og resten kan være spesialruter. Hvis noen skulle klare å vinne må alle drikke et helt glass av sin drikke. Jeg skulle laget et stigespill selv, men jeg eier ikke talent i bilderedigeringsprogrammer, noe du derimot virker å ha Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Så ut som noe du kan ta patent på og selge i butikker der de selger brettspill, go for it! Du må gjerne prøve å selge det i butikk, men jeg håper da virkelig bildefilen blir liggende på nettet for fattige studenter som vil ha et genialt spill til vorset! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Her er en drikkelek jeg fant på nå nettopp: 3690 timer i paint 9000 timer i paint heter det! Endret 17. september 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå