Gå til innhold

[Løst]Får ikke gigabit-hastighet mellom to PCer med Gigabit-switch

SSSMonkey

Anbefalte innlegg

Har satt opp et lite Gigabit-nettverk hjemme, der en gigabit-switch kobler

to PCer mot en ruter og internett. Begge PCene har nettverkskort som støtter Gb overføring.

De har begge Windows 7 x64 RC.

Den ene(bærbar) klarer å hente filer fra den andre(stasjonær) med normal gigabit-hastighet, mens den andre laster kun på rundt 3-4 MB/s, noe som er laaaaaaangt under det den skal klare.

Har prøvd å laste fra forskjellige partisjoner på den bærbare, men får lik hastighet.

Har også prøvd å laste til forskjellige disker på den stasjonære, men uten hell.

Driverne som er installert på maskinene er tatt fra Windows Update.

Noen som har en liten anelse om hva det kan være?

Endret av Nesset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sikker på at det er cat5 ja(eller høyere), hvis ikke så hadde jeg jo ikke fått 60-70 MB/s hastighet fra den stasjonære til den bærbare.

Og ja, jeg vet at jeg ikke får full gigabit hastighet.

Men den hastigheten jeg skal få er jo omtrent lik den hastigheten harddiskene mine overfører med/mottar med.

Bare for å nevne det. Jeg hadde installert Windows 7 32-bit på den stasjonære igår(før jeg la inn 64-bit) og da fikk jeg vanlig gigabit-hastighet begge veier.

Lenke til kommentar

Fant ut hva problemet var.

Tenkte ikke på at jeg har en trådløs ruter som står koblet i modemet.

Det virker som om den stasjonære har lastet fra den bærbare via den trådløse ruteren->modemet->Gb-switchen->stasjonære, slik at det har blitt trådløs-hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...