jorgenkg Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei Jeg har planer om å bygge en egen home server, men jeg har liten idé om hva slags hardware som egner seg. Jeg ønsker å bygge en strømgjerrig server (Atom?) som tåler å være i bruk 24/7. Jeg har ikke peiling på hva slags hardware jeg bør kjøpe i det hele tatt, men så for meg en harddisk på 1TB, og som er rask nok til å kunne bruke (uten kaffepauser) Sist, men ikke minst, hvor får jeg tak i disse delene? www.komplett.no og www.hardware.no ? Tusen takk for all hjelp! Jørgen Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Du kan jo prøve prisguiden på denne siden når du finner deler. Så viser den deg hvilken butikk som har flest av delene. Du må komme med flere krav. Ytelse og pris, evt bruk. Størresle og støynivå osv. Lenke til kommentar
jorgenkg Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Du må komme med flere krav.Ytelse og pris, evt bruk. Størresle og støynivå osv. Størrelse og bråk er ikke så stort problem, siden den skal stå i en kjeller. Derimot trenger jeg godt med lagringsplass (1TB) og god ytelse, men helst innen en rimelig penge Jeg vet ikke hva som trengs av minne til en server, men så lenge den ikke lagger når jeg bruker den, er det greit. (ofte vil det være flere som bruker samme server samtidig) Tusen takk for svaret Hilsen Jørgen Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Skal du bruke den til noe annet enn filserver? Hvis ikke, kjøp deg et enkelt NAS. Endret 15. september 2009 av jonnor Lenke til kommentar
neru Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 NAS kan høres ut som en fin løsning ja. For eksempel hvis ikke trenger du ikke mer en 2 GB minne, holder forsovidt med 1Gb også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå