AndersAu Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 fikk idag ny dvd-brenner i posten, og uten at jeg viste det var det bare satatilkobling på den. problemet er at jeg har 2 sata hardisker fra før og det er bare to sata spotter på hovedkortet, og har derfor ingen ledig sataplass for dvd-brenneren. Det må da være en annen mulighet på det, eller er det rett og slett ikke mulig med flere en 2 sata disker? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 fikk idag ny dvd-brenner i posten, og uten at jeg viste det var det bare satatilkobling på den. problemet er at jeg har 2 sata hardisker fra før og det er bare to sata spotter på hovedkortet, og har derfor ingen ledig sataplass for dvd-brenneren. Det må da være en annen mulighet på det, eller er det rett og slett ikke mulig med flere en 2 sata disker? Du kan koble til like mange SATA-enheter som det finnes SATA-kontakter i PC'en. Hvis hovedkortet bare har 2, så kan du f.eks. plugge et SATA-kontrollerkort i en ledig PCI-slot, dersom du har noe sånt. Eller du kan angre på kjøpet av en SATA DVD-brenner og bestille en med IDE-interface istedet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 [Eller du kan angre på kjøpet av en SATA DVD-brenner og bestille en med IDE-interface istedet. Forutsetter selvsagt at du har IDE-kontakt på hovedkortet. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 det finnes såkalte "multiplier" for sata, hvor en kan ha flere enheter på en plugg. http://en.wikipedia.org/wiki/Port_multiplier men de eneste jeg finner er ment for rack... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå