IsakL Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei Jeg resatte nettopp biosen i pcen min, og derfor skrudde av alt strøm osv. Når jeg da trykker på strømbryteren bakpå, smeller det fra strømforsyningen min! Er den nå kaputt eller er det en sikring? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det er en sikring inni der, men åpner du ryker vel garantien? Hvis det er klistremerke over en skrue. Sikker på at du trykket på Powerknapp og ikke 110V knapp? Det skal ikke skje pga biosreset. Lenke til kommentar
IsakL Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 trykker den bryteren bakpå pcen for at strømmen skal gå igjennom. den funker vel ikke uten ny sikring? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvis sikringen gikk funker den ikke nei, det er en avlang glassikring. Du kan bytte den selv, men det er en grunn til at den gikk. Lenke til kommentar
IsakL Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 da kjøper jeg bare ny.. noe forslag til bra strømforsyning i 600w-700w klassen? Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Du har 5 års reklamasjonsrett på strømforsyninger, og det er også 5 års garanti på Mist strømforsyninger så vidt jeg kan se. Ta kontakt med selger, så får du den sikkert fixa/bytta. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Noe sier meg at det er mer du ikke sier om hvorfor det skjedde/hva du gjrde.. At psun ryker fordi bios resettes må være utrolig sjelden... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Eller en konstruksjonsvikt på psu'en som gjorde til at den røyk etter en relativ kort levetid. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) (omtrent) Samme skjedde med min, sendte inn, og får selvsagt ny, null stress =) Endret 15. september 2009 av arthoz Lenke til kommentar
IsakL Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 jeg kjøpte en brukt pc hvor strømforsyningen satt, og etterpå oppgradert til bedre hovedkort, prosessor og ram. Ellers så har jeg ikke ANING på hvorfor den sprengte, fulgte manual for å resette bios/cmos takker for svar Lenke til kommentar
Stream Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Min MIST 600W tok også kvelden med et smell for noen uker siden. Det skjedde da jeg satte i kontakten (hadde tatt ut kontakten fordi jeg var bortreist et par dager - og det var meldt tordenvær). Får ny på garantien, men er lang ventetid på den modellen. Kjøpte en Mist 800W som erstatning - kan jo ikke være uten maskin i evigheter. Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Selv om du kjøpte den brukt, har du fremdeles garanti og reklamasjonsrett. Enklest hvis du fikk med kvittering på hvor/når den opprinnelig ble kjøpt. Lenke til kommentar
IsakL Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 har ikke kvittering eller noe, så da blir det ny, gidder ikke å vente uendelig lenge på noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå