Gå til innhold

Tilgin Vood 452W_B fra Tele2, usikker på trådløst oppsett

Anbefalte innlegg

Byttet nytlig fra Telenor til Tele2 fordi jeg stadig måtte få nytt Thompson 780i router, og fikk da denne Tilgin Vood 452W_B fra Tele2, og den sliter jeg med å bli klok på. Jeg logger meg riktignok inn på den med Conf og admin som brukernavn og passord. Men å sette opp det trådløse nettverket, hæ, men, HJELP!

med følgende instillinger (Se spoiler) skulle man tro at jeg skulle finne et trådløst nettverk som hette "Nettverket", var WEP kryptert med koden 1234567890, men det er ikke tilfellet. Det dukker opp som i3-IAD452W_B, og er ikke sikret på noen som helst måte.

voodwireless1.jpg

voodwireless2.jpg

voodwireless3.jpg

Jeg har også en HTPC kablet, så dette går under egne innstillinger. Jeg vil slå av Brannmuren, men har et kombivalg som heter Enable Firewall and NAT Service, og hvis jeg deaktiverer denne, så virker ikke internett. Regner med at NAT er en nødvendig funksjon for at internett skal virke?

Og en siste ting (tror jeg) er at jeg ikke er fornøyd med hastigheten, og kikker på dette skjermbildet her:

voodwireless4.jpg

Jeg har jo 20Mbit linje, burde ikke denne stå på ADSL2Plus? Dette er default...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, mange spörsmål her :)

1. Wireless biten

Nederst på alle wireless sidene du er inne på står det: You have to restart the router for the changes to take effect.

Ikke i alle tilfeller gjör routeren det som standard, derfor må det gjöres manuelt. Kan väre du har gjort dette, kan väre du har glemt det.

Etter at du har gjort dine endringer og trykket apply på de forskjellige valgene - Restart routeren og sjekk

Tips Med mindre routeren din lager mellomrommene selv i WEP koden, kan det väre at den "ignorerer" endringene dine pga ugylding lenge på koden.

2. Firewall og NAT trenger IKKE väre på for at du skal få internett

3. Siste valget ditt må du höre med din ISP om. Om de har låst porten din med GLITE, fungerer det dårlig om du setter den på ADSL2Pluss.

Forklar at du opplever at du ikke får den hastigheten du betaler for, og at du har sett i routeren at den står på MMode.

Kan väre du får bedre hastighet om de låser på ADSL2Pluss, kan väre du ikke får noe bedre - Mange faktorer som spiller inn her som forelöpig er ukjent.

Håper du ihverfall fikk svar på noe

Lykke til!

Lenke til kommentar
med følgende instillinger (Se spoiler) skulle man tro at jeg skulle finne et trådløst nettverk som hette "Nettverket", var WEP kryptert med koden 1234567890, men det er ikke tilfellet. Det dukker opp som i3-IAD452W_B, og er ikke sikret på noen som helst måte.

Etter at du har satt opp det trådløse med eget navn og spesielt etter at du har endret på krypteringen så må du restarte det trådløse for at endringene skal tre i kraft. Dette gjør du under Tools->System Commands->Restart Access Point.

Du bør også lagre endringene på samme sted slik at det ikke forandres når du restarter boksen

Når det gjelder Mmode så er dette en modus som gjør at modemet syncer i 2+ modus hvis dslamen (sentralen) er en 2+ dslam og gdmt hvis det bare er vanlig adsl dslam. Mmode er derfor riktig. Du kan selvfølgelig endre til adsl2pluss men det har ingen praktisk betydning da modemet allerede synkroniserer med adsl2pluss (Du kan sjekke dette under statusmenyen)

Hvis du ikke er fornøyd med hastigheten bør du ta kontakt med ISP

Endret av reybr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...