EinarEriksen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 "Wimp" fra har alt som trengs for å være en real norsk Spotify-killer. Les mer Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 En liten quiz... Hva hører ikke til under? ""Wimp" fra har alt som trengs for å være en real norsk Spotify-killer." Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 En liten quiz... Hva hører ikke til under? ""Wimp" fra har alt som trengs for å være en real norsk Spotify-killer." "wimp" = pingle.. ? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 bare en ikke tvinges til telenor abonnement.. liten vits å spare på å bruke wimp når alt annet på telenor abonnement er så sinnsykt dyrt HÅper absolutt at de implementerer en lignende "last ned før du går ut" funksjon for folk som ikke har telenor, ellers blir det spotify for alle penga fortsatt Lenke til kommentar
<geewee> Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nå er vel ikke pc-klienten eksklusiv for Windows? Adobe Air = cross platform. Eller er det jeg som har lest feil? Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 En liten quiz... Hva hører ikke til under? ""Wimp" fra har alt som trengs for å være en real norsk Spotify-killer." "wimp" = pingle.. ? Kunne fosåvidt stemt det, men jeg tenkte heller på ordet "fra" :!: Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Enig med Fenixen! Håper det blir ein fastpris for ikkje-telenor abonnementer. Som meg f.eks. som har Netcom iTalk Large. Ubegrensa datatrafikk (treigere hastighet etter 5GB). Satsar på at det blir noko liknande Spotify. Wimp for 99,- mnd = WIN Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 De kan da ikke basere seg på kun Telenor tilbud, et marked i kun Norge blir nok fort litt lite. De må jo ut internasjonalt for å holde skuta flytende... Lenke til kommentar
Mehvidon Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har ikke Spotify et svært godt utvalg av Miles Davis? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Men vil ikke dette være en ulempe for de som alt har fri bruk av data på mobilen. De må jo betale for datatrafikken 2 ganger. Også mangler denne offline funksjon. Dette er jo ikke bare for å spare penger, men for å høre på musikk der man ikke har 3G også. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Denne utvalg-testen blir jo svært tilfeldig all den tid dere velger så få band, og (jeg antar) den er basert på smaken til få personer (for ikke å si én). Klart det er mye som mangler på Spotify, men stikkprøvene bør være mer omfattende om man skal konkludere med noe. Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nå er vel ikke pc-klienten eksklusiv for Windows? Adobe Air = cross platform. Eller er det jeg som har lest feil? Er crossplattform, ja. Har testet Wimp både i Mac OSX og Linux, jeg (dog ikke windows, sånt møkk holder jeg meg langt unna). Sammenlignet både Wimp og Spotify under OSX og fant at Spotify brukte ca 50% mer CPU som Wimp, mens Wimp nesten 5 ganger så mye minne. Spotify føles dog mye mer ut som et native program samt responderer en del raskere. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hva slags enkoding bruker Wimp da? Er ikke Vorbis rimelig CPU-intensivt? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 De kan da ikke basere seg på kun Telenor tilbud, et marked i kun Norge blir nok fort litt lite. De må jo ut internasjonalt for å holde skuta flytende... du har helt rett så klart, spørsmålet er hvordan det blir for oss andre. Blir litt feil å likestille telenor og kun norge.. Telenor nærmer seg styggelig 200 millioner mobilabonnenenter verden over Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Likte godt at Telenor planlegger en fast pris på Wimp, for det kan bli litt dyrt å streame musikk på Spotify, med mindre du er i en wifi-sone. 1 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det er jo derfor offline funksjonaliteten er så genial! Både fordi det er billigare, og fordi at i nokon områder så øydelegg det musikkopplevinga (les: lagging, hakking i sangane) at ein ikkje har god nok dekning! Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Blir ikke helt rett å sammenligne utvalg enda heller. Spotify hadde også Metallica album i beta feks, men ble fjernet senere. Vi får se om det samme skjer med wimp etterhvert Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Hva slags enkoding bruker Wimp da? Er ikke Vorbis rimelig CPU-intensivt? Vorbis brukes da i Spotify (320kbps Vorbis er snasent!) Enkodingen var visst noe sære greier i Wimp. En avart av AAC. Endret 15. september 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 "Vi liker spesielt at det er en rekke |anbefalinger| på hjem-skjermen, som "mest populære", "new releases" og en rekke |anbefalinger| som "nytt..." Skrivefeil? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Likte godt at Telenor planlegger en fast pris på Wimp, for det kan bli litt dyrt å streame musikk på Spotify, med mindre du er i en wifi-sone. Men det blir jo dyrt for de som alt har fri bruk av data på mobilen. De må jo betale for noe de alt har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg