Geggi1 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg hadde noe av det samme da jeg skiftet cpu vifte fra ei billig og bråkete til igloo silent breeze. Hvis du har skiftet vifte prøv med den gamle, eventuellt koble den nye vifta til en annen vifte-kontakt på hovedkortet og sett den gamle på cpu-vifte kontakten. Hvis maskinen starter å boote så gå inn å still av HW-monitoren på cpu-vifte. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 [Tja. Kjøleren er montert forsvarlig, med bruk av goop og så videre. Dette er AMD-boks #3 jeg bygger, så jeg har noenlunde kontroll på det området; jeg tror ikke problemet ligger i cpukjøler. Ok ekspertn Men klarer du å kjenne om kjøleren er varme, den skal bli litt lunken selv om du har pc'en på i noen sekunder.Har du formye goop ingen bra kjøling, og så motsatt. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Minimalt med goop, har sjekket det. :-) Lenke til kommentar
A_K Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Monterade festet fel vei på min cpu kylare(Tt +7),då fick den inte riktig kontakt med cpun Slog av efter ca 10sek.Snudde på festet i kylaren och allt funkade fint Lenke til kommentar
alexio Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 hadde faktisk det samme problemet en gang, pc'en skrudde seg av etter å ha gått i 2-3 sekunder AMD det også, og MSI, men kt400, ikke nforce 2.. Jeg ble dritredd, og kjappet meg med å prøve en ny cpu, den var likedan, jeg resetta BIOS ved å ta ut batteriet, satt inn den andre cpu'en og vips, så funka det.. merkelig egentlig... --alexio Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Har hatt samme problemet med mitt MSI KT3 Ultra 2, da var det en klatt med nanotherm-blue goop som lå å kortslutta broene på min XP2200+... Trodde først det var ram, for avogtil når jeg bytta slot på brikken så ville maskinen starte, men etter å ha demontert hele greia, rensa CPU med isopropanol (la merke til klatten over broene da) og remontert så funka den som gull. Aldri hatt problemer siden... Lenke til kommentar
evertos Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Bare ta ut cpu og sett den inn igjen et par ganger så kommern. Detter har skjedd meg 3 ganger.. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Er det et problem som skjer med AMD ? Eller er det Intel eiere her som har hatt det samme problemet ? .. Lenke til kommentar
MaKo0 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hmm merkelig.. Men jeg har også AMD Xp og Msi hovedkort, når jeg hadde bygget den opp, virka den ikke så bytta jeg vifte kontakt så FUNKA det fett Det er egentlig litt rart for den virker i den andre kontakten en den egentlig skal i?!! btw. har en kamerat som har akkuratt den samme pc'n som meg untatt Skjermkort og den slår seg på bare noen ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå