Snabel Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei, Går det ann å bruke en sata expander/portmultiplier på en eller flere av kanalene til ich10? Snabelen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg tror bare noen typer hardware kontrollere støtter dette. Som f.eks de 2 kontrollerene jeg har. Adaptec 31205 og Areca 1680ix. Der står det spesifikt hvor mange disker via ekspander de støtter. Adaptec tror jeg støtter 256 disker. Edit: Har du googlet? Finner du ingen treff med ICH og expander, så er det nok ikkje håp Endret 15. september 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 ICH skal støtte expander, men denne er tydeligvis svært buggete, altså ubrukelig. Det beste for expandere på kompatabilitet er tydeligvis, tro det eller ei Silicon Image baserte kontrollere. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Har søkt men finner ikke noe som hverkan avkrefter eller bekrefter. Har ikke flere pcie spor ledige heller, slik at jeg kan sette inn et SI kontroller kort. Da blir det nok å krype til korset og bytte ut 3805'n med et 31605.... uansett, takk for svar Snabelen Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Har søkt men finner ikke noe som hverkan avkrefter eller bekrefter. Indisier: "We don’t use the SATA ports on the motherboard because, despite Intel’s claims of port multiplier support in their ICH10 south bridge, we noticed strange results in our performance tests. Silicon Image pioneered port multiplier technology, and their chips work best together." fra avsnitt "A note about SATA chipsets" på http://blog.backblaze.com/2009/09/01/petab...-cloud-storage/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå