Gå til innhold

Morrowind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså...Morrowind

View Distance på 100% med alle detaljer på maks samt med FSAA (Full Screen Anti Aliasing) og AF (Anisotropic Filtering) er *altfor* mye for dagens PC-er. FSAA og AF er slått av på de fleste skjermkort hvis du ikke har fikla med det. Du kan fikle med disse innstillingene i driverne.

 

Med systemet i signaturen kjører jeg tilfredsstillende med omtrent 75% View Distance (Veldig CPU-krevende), 50% AI Distance og Shadows Off. Dette er med 4xAA og 16xAF Performance i 1280x960 oppløsning.

 

Forklaring på hva FSAA og AF er, og hvordan de fungerer finner du sikkert enten i dette forumet eller et annet sted på internett hvis du søker.

 

Jeg vil anta at du vil få best balanse mellom grafikk og ytelse ved å kjøre på 1024x768 med rundt 40-50% View Distance (Kanskje mindre) og 50% AI Distance med Shadows OFF. FSAA og AF må være av.

Lenke til kommentar

Jeg har 524mbr, pIII 800mhz og g3ti 128DDR...

Jeg kjører på 1280x960 med pixelshade, full skygge og ca. 87% view distance...

Det hakker litt i byer, men det er min CPU som er problemet... Det hjelper ikke en dritt å sette ned til 600x400.

 

Bare sett alt på maks du... Det går nok fint :woot:

Lenke til kommentar

AI drar litt ned. Og litt ned er litt for mye i dette spillet...synes jeg ihvertfall.

Dessuten er det ikke så veldig stor forskjell på spillopplevelsen fra 100% AI til 50% AI. Alle folk eller monstre du møter er jo stokk dumme uansett. :roll:

Når det gjelder skygger så drar det veldig mye ned. Dessuten synes jeg ikke at skyggene ser veldig gode ut. Av og til blir de helt feil plassert også.

 

View Distance er veldig tungt for CPU. Hele spillet er generellt veldig CPU krevende. Jeg merker nesten ikke forskjell med og uten Anti Aliasing...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...