NikkaYoichi Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 FrP er en skandale som parti. De har kjørt en skittkastingskampanje, kun bestående av gnåling på andres politikk. Dette tilsier at mange som stemmer på FrP, stemmer på trass. Hvordan hadde valgresultatet sett ut hvis FrP ikke eksisterte, mon tro... Det er tross alt FRP som har snakket mest om sin egen politikk denne valgkampen. Hvilken planet er det du lever på? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Så du mener også at 100% av de som ikke stemte FRP på alle måter er imot å ha frp i regjering?Regner med du har noe dokumentasjon på det. oooouch. Men at du tar alle "borgerlige" stemmer til inntekt for at de ønsker Frp er helt legitimt? Har du noe eksemplariske dokumenter med stempel på ditt synspunkt? Endret 16. september 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) oooouch. Men at du tar alle "borgerlige" stemmer til inntekt for at de ønsker Frp er helt legitimt? Har du noe eksemplariske dokumenter med stempel på ditt synspunkt? Hvor har jeg skrevet at alle som stemmer borgerlig vil ha en frp regjering? Endret 16. september 2009 av V-by Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvor har jeg skrevet at alle som stemmer borgerlig vil ha en frp regjering? Vel du går ut ifra dette om du tar alle partier som ikke er rødgrønn og sauser dette til en stemme. Noe man selvsagt ikke kan i et parlamentarisk system. Rørende blir det også når du, og mange andre og Siv Jensen så ettertrykkelig hegner seg om Krf og V når de selv definerer seg som en annen blokk; sentrum. Så det eneste du bedriver med er egentlig sausing av ord og uttrykk for at det skal passe at du har en "logisk" tankerekke. Vel...for at du selv måtte tro dette, for alt hva jeg vet. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 FrP er en skandale som parti. De har kjørt en skittkastingskampanje, kun bestående av gnåling på andres politikk. Dette tilsier at mange som stemmer på FrP, stemmer på trass. Hvordan hadde valgresultatet sett ut hvis FrP ikke eksisterte, mon tro... Det er tross alt FRP som har snakket mest om sin egen politikk denne valgkampen. Hvilken planet er det du lever på? Skulle gjerne likt å sett denne målingen du viser til. Den går vel i retning: Spørsmål 1:Hvilket parti syntes NikkaYoichi snakker mest om sin egen politikk? Svar: Frp. Konklusjon: Frp er det partiet som har snakket mest om sin egen politikk i denne valgkampen. Gjelder forøvrig ikke bare deg da. Men det blir en smule dumt å stadfeste "fakta" på denne måten. Jeg sitter igjen med et generelt inntrykk av at de aller fleste partiene har vært veldig flink til å fortelle hvorfor man ikke skal setmme på de andre og kanksje middels flinke til å fortelle hvorfor man skal stemme på dem. Dette gjelder også Frp. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvor har jeg skrevet at alle som stemmer borgerlig vil ha en frp regjering? Vel du går ut ifra dette om du tar alle partier som ikke er rødgrønn og sauser dette til en stemme. Noe man selvsagt ikke kan i et parlamentarisk system. Rørende blir det også når du, og mange andre og Siv Jensen så ettertrykkelig hegner seg om Krf og V når de selv definerer seg som en annen blokk; sentrum. Så det eneste du bedriver med er egentlig sausing av ord og uttrykk for at det skal passe at du har en "logisk" tankerekke. Vel...for at du selv måtte tro dette, for alt hva jeg vet. Gidder du i det hele tatt å lese hva jeg skriver? Fremdeles, hvor har jeg skrevet at alle som stemmer borgerlig vil ha en frp regjering? Det burde da ikke være vanskeligere enn å quote det. Jeg har heller ikke sauset sammen alle på borgerlige side om til en stemme eller ett regjeringsalternativ. Hvis alle stemmer hadde telt likt, hadde borgerlig side fått flest stemmer, det betyr ikke at hele borgerlig side kan bli en regjering, det har jeg aldri sagt, og bare noe du finner opp i hue ditt. Men da hadde det heller ikke vert noen rødgrønn regjering, men enten en ren ap regjering, en sentrums regjering eller en H + frp regjering. Dette har jeg allerede skrevet en gang. Men kanskje jeg burde ha skrevet det enda lettere for at du skal greie å skjønne noe så avansert... Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er jo synd at 49 000 stemmer ikke teller med da, bare på grunn av valgsystemet. Har lagt merke til, og legger merke til at nesten hver eneste borger som stemmer rød-grønt hater frp og tror at frps politikk er farlig. Det sier meg bare en ting og det er at dere ikke har peiling verken på frps politikk eller deres egen. Vet dere hva politikk er? Tror dere at fordi frp vil stramme inn innvandringspolitikken så er dem rasister? Noen har altfor lett å snakke. Tenk på alle de stakkars menneskene som blir utsatt for vold hver eneste dag fordi dagens regjering ikke har kontroll. Spør dem om innvandringspolitikken er slik den burde være! Lenke til kommentar
Gene Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Noen har altfor lett å snakke. Tenk på alle de stakkars menneskene som blir utsatt for vold hver eneste dag fordi dagens regjering ikke har kontroll. Spør dem om innvandringspolitikken er slik den burde være! Hvordan kan noen kalle dette for å ikke stigmatisere folkegrupper? Når man sier ting som dette gang på gang på gang, er det rart at man kan bli opfattet som rasister av enkelte? Jeg er enig i at innvandringspolitikken kunne vært bedre, eller at innvandrere kunne blitt integrert på en bedre måte. Men jeg tror det er sammfunnet som feiler, i større grad enn politikken som føres. Det er deg og meg. Det er de som kommer hit uten ønske om å bli integrert og det er måten de blir mottatt av det norske folk. Dette er i stor grad et resultat av offentlig stigmatisering i media, og andre som har sterke meninger angående dette tema tror ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Noen har altfor lett å snakke. Tenk på alle de stakkars menneskene som blir utsatt for vold hver eneste dag fordi dagens regjering ikke har kontroll. Spør dem om innvandringspolitikken er slik den burde være! Hvordan kan noen kalle dette for å ikke stigmatisere folkegrupper? Når man sier ting som dette gang på gang på gang, er det rart at man kan bli opfattet som rasister av enkelte? Jeg er enig i at innvandringspolitikken kunne vært bedre, eller at innvandrere kunne blitt integrert på en bedre måte. Men jeg tror det er sammfunnet som feiler, i større grad enn politikken som føres. Det er deg og meg. Det er de som kommer hit uten ønske om å bli integrert og det er måten de blir mottatt av det norske folk. Dette er i stor grad et resultat av offentlig stigmatisering i media, og andre som har sterke meninger angående dette tema tror ihvertfall jeg. Det er så enkelt som å se på hvor liten andel utlendinger vi har i Norge, men hvor stor del av denne som velger å bryte den norske lov. Det har selvfølgelig mye med integrering å gjøre, men også hvor lett det er for krimille innvandrer å komme inn til Norge. Og når dem først har kommet inn har vi ikke kontroll på hvor dem er. FRP vil ikke ha lukkete mottak fordi dem liker å sperre folk inne, men fordi vi vil ha kontroll på hvor de er, hvem de er og hvor vi finner dem når asylsøknaden deres er avslått. Vi kan ikke slippe inn allsalgs folk og spre dem over hele landet mens de venter på svar fra UDI. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Prosentvis kan man vel si at nesten 90% av velgerne ikke ville ha Sv eller SP, allikevel havnet begge i regjeringen. På samme vis kan man si at nesten halvparten av velgerne ikke ville ha den regjeringen vi nå får. FrP er jo alene større enn Sv og Sp til sammen. Har også en stor mistanke om at landets mange innvandrere stemmer rød/grønt fordi det tjener dem best. Jeg synes de rød/grønne fører en mye brunere rasepolitikk enn FrP, bare at de vender rasismen mot restene av de etniske norske. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Gidder du i det hele tatt å lese hva jeg skriver?Fremdeles, hvor har jeg skrevet at alle som stemmer borgerlig vil ha en frp regjering? Det burde da ikke være vanskeligere enn å quote det. Hvordan kan du da ta alle som ikke stemte på ap-sp-sv og så si at disse er borgerlige. Her i landet har vi et parlamentarisk system. Man stemmer på partier som får mandater i stortinget og ut i fra dette dannes det regjering. Demokratisk har det vært i snart 150 år. Ei heller noe særlig oppsiktsvekkende. .....Men da hadde det heller ikke vert noen rødgrønn regjering, men enten en ren ap regjering, en sentrums regjering eller en H + frp regjering. Dette har jeg allerede skrevet en gang. Men kanskje jeg burde ha skrevet det enda lettere for at du skal greie å skjønne noe så avansert... Avansert ja. Når man tar utgangspunkt i hva slags politisk system vi har i dette landet. Akk så avansert... Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 luftbor: Norge har da vært et demokrati i snart 200 år Er Parlamentarismen som begynner å nerme seg 150 år. Er jo synd at 49 000 stemmer ikke teller med da, bare på grunn av valgsystemet. Hvor får du det i fra? Alle stemmer teller med mot å skaffe representanter på stortinget. Det eneste som lager en bulk i dette er sperregrensen. Har lagt merke til, og legger merke til at nesten hver eneste borger som stemmer rød-grønt hater frp og tror at frps politikk er farlig. Det sier meg bare en ting og det er at dere ikke har peiling verken på frps politikk eller deres egen. Vet dere hva politikk er? Tror dere at fordi frp vil stramme inn innvandringspolitikken så er dem rasister? Er ganske arrogant å gå uti fra at grunnen til at folk misliker frps politikk er fordi de ikke har peiling på politikk i det hele og store. Og er mange fler enn de rødgrønne som misliker Frp og politikken de står for. Venstre er vel en av de mest standhaftige der. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) luftbor: Norge har da vært et demokrati i snart 200 år Er Parlamentarismen som begynner å nerme seg 150 år. Det jeg mente, om enn litt omstendelig og utydelig skrevet Endret 17. september 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er jo synd at 49 000 stemmer ikke teller med da, bare på grunn av valgsystemet. Hvor får du det i fra? Alle stemmer teller med mot å skaffe representanter på stortinget. Det eneste som lager en bulk i dette er sperregrensen. Har lagt merke til, og legger merke til at nesten hver eneste borger som stemmer rød-grønt hater frp og tror at frps politikk er farlig. Det sier meg bare en ting og det er at dere ikke har peiling verken på frps politikk eller deres egen. Vet dere hva politikk er? Tror dere at fordi frp vil stramme inn innvandringspolitikken så er dem rasister? Er ganske arrogant å gå uti fra at grunnen til at folk misliker frps politikk er fordi de ikke har peiling på politikk i det hele og store. Og er mange fler enn de rødgrønne som misliker Frp og politikken de står for. Venstre er vel en av de mest standhaftige der. Nå må du huske på at venstre snart ikke har flere velgere igjen. Tror heller det er Sponheim som misliker frp. Husk at frp ikke har prøvd seg så er ganske idiotisk å sitte å rakke ned på en politikk som ikke er utprøvd enda. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvordan kan det være idiotisk å rakke ned på en politikk som ikke er utprøvd. De har gjort svært klart hva de ønsker å gjøre. Og det er det da mer eller nok rom til å rakke ned på politikken deres. Samt de mest sannsynlige konsekvensene av den politikken. Venstre har få velgere, særlig fordi veldig mange stemte taktisk ved dette valget, pga. FrP. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvordan kan det være idiotisk å rakke ned på en politikk som ikke er utprøvd. De har gjort svært klart hva de ønsker å gjøre. Og det er det da mer eller nok rom til å rakke ned på politikken deres. Samt de mest sannsynlige konsekvensene av den politikken. Venstre har få velgere, særlig fordi veldig mange stemte taktisk ved dette valget, pga. FrP. Sannsynlige konsekvensene? Kan du utdype det?? Kan jeg stille deg ett spørsmål? Hva er viktigst for deg? Å bruke 10mill av oljefondet å redde kun en pasient eller å spare disse pengene å la pasienten dø i helsekø? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det har vært utdypet så mange ganger på forumet at jeg ikke tar meg tiden til det igjen. Men det er mer de økonomiske rammelsene jeg frykter. Deres vilje til å bryte ned all breddekultur. Ønsket om å utvide arbeidstiden og svekke overtidsløsningen. Det er noen ting som rett og slett ikke er akseptabel politikk. Det faktumet at de også ønsket en særdeles ekspansiv finanspolitikk under høykunjunkturen her til lands, er enda en ting som vitner om et parti som lever på populisme og ikke er egnet til å lede dette landet forsvarlig. Nå har det seg slik, at helsesektoren er en sektor man kan pøse inn penger på. Det er et pengesluk uten like. Mangel på kapasitet og arbeidskraft er langt større faktorer enn det å pøse på med oljepenger. Samtidig så kommer vi inn i demografisk skift de neste årene. Som sørger for at en arbeider må i langt større grad sørge for støtte til pensjon, uføretrygd og sosialstøtte. Derfor trenger vi et jevnt forbruk av oljepenger, samtidig som det brukes til fremtidig helsevesen. Det å pøse ut penger idag for å redde en pasient, fremfor å sikre et langt mer bærekraftig samfunn i fremtiden. Uten garantier for at engang den ene pasienten blir reddet. Er særdeles korttenkt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er jo synd at 49 000 stemmer ikke teller med da, bare på grunn av valgsystemet. Ja, det er betenkelig. Nå sitter vi faktisk her for andre gang på rad med en regjering som flertallet folket faktisk ikke vil ha. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er jo synd at 49 000 stemmer ikke teller med da, bare på grunn av valgsystemet. Ja, det er betenkelig. Nå sitter vi faktisk her for andre gang på rad med en regjering som flertallet folket faktisk ikke vil ha. Men alternativet er en regjering enda færre vil ha? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Men alternativet er en regjering enda færre vil ha? Hvordan? Flertallet ville jo ha en blå regjering men mindretallet avgjorde og det ble rødt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå