Gå til innhold

FX5900 Ultra 256mb slå Radeon 9800 Pro 256mb | JO

Anbefalte innlegg

Leste nettopp gjennom testen av FX5900 Ultra på www.tomshardware.com (ja, jeg vet jeg skal ta alt de skriver med en klype salt) og så at de kjørte FX5900 Ultra opp mot Radeon 9800 Pro 256mb, merket meg at det var liten eller ingen forskjell mellom Radeon9800 128mb og 256mb. FX5900 Ultra tar en knepen seier i det meste, men tomshardware var ikke imponert over bildekvaliteten på disse kortene, men de påpekte også at de tror dette var et software problem, og at det ikke lå i hardware, dermed kan vi vel etterhvert vente bedre bilde fra nVidia i deres neste driver oppdateringer...

Men jeg går for Hercules Radeon 9800 Pro når det kommer inn på komplett.no i morgen, ser ingen vits i å vente flere måneder på et dyrere kort, som ikke yter så altfor mye mere, jeg har igrunn ventet lenge nok på 9800 :roll:

Skal bli godt å kaste GF2 GTS ut fra 3. etasje :lol:

både Radeon 9800 Pro 256mb bedre det FX5900 Ultra 256mb

Radeon 9800 Pro 256md bare 5% igjen å forbi FX5900 Ultra 256md er bedre spiller og flimer :wink:

hvis dere ikke tror på det lese

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, jaha, du quota meg, og startet en ny tråd med det ??

vel vel, Som jeg har påpekt mange ganger tidligere, så er jeg klar over at FX5900 Ultra slår Radeon 9800 Pro 256mb rent ytelsesmessig, greit nok det, men det jeg stusset på her var at det er liten eller ingen forskjell mellom 128mb og 256mb versjonen av 9800pro, selv ikke ved høyere oppløsninger og FSAA og AF.

Lenke til kommentar
Leste nettopp gjennom testen av FX5900 Ultra på www.tomshardware.com (ja, jeg vet jeg skal ta alt de skriver med en klype salt) og så at de kjørte FX5900 Ultra opp mot Radeon 9800 Pro 256mb, merket meg at det var liten eller ingen forskjell mellom Radeon9800 128mb og 256mb. FX5900 Ultra tar en knepen seier i det meste, men tomshardware var ikke imponert over bildekvaliteten på disse kortene, men de påpekte også at de tror dette var et software problem, og at det ikke lå i hardware, dermed kan vi vel etterhvert vente bedre bilde fra nVidia i deres neste driver oppdateringer...

Men jeg går for Hercules Radeon 9800 Pro når det kommer inn på komplett.no i morgen, ser ingen vits i å vente flere måneder på et dyrere kort, som ikke yter så altfor mye mere, jeg har igrunn ventet lenge nok på 9800 :roll:

Skal bli godt å kaste GF2 GTS ut fra 3. etasje :lol:

både Radeon 9800 Pro 256mb bedre det FX5900 Ultra 256mb

Radeon 9800 Pro 256md bare 5% igjen å forbi FX5900 Ultra 256md er bedre spiller og flimer :wink:

hvis dere ikke tror på det lese

Hmm...Jeg skjønte ingenting av det du skrev.. :roll:

Lenke til kommentar

...men det jeg stusset på her var at det er liten eller ingen forskjell mellom 128mb og 256mb versjonen av 9800pro, selv ikke ved høyere oppløsninger og FSAA og AF.

som du så var grunnen til det at de måtte bruke catalyst 3.2 driverne som ikke tillater 9800pro å bruke mer enn 128mb ram, og da burde det vel ikke være noen forskjell. Grunnen til det er så enkel at ytelsen med 3.4 var så elendig at det ikke var noen vits, ca 10fps uansett oppløsning og IQ-settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...