Kazumo Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei, jeg får ikke til å installere XP på PC'en. Jeg hadde tidligere Vista, men hver gang jeg setter i CDen begynner den å installere i 1 minutt også kommer bluescreenen opp... Det står "det er oppdaget et problem ... utfør virusjekk. Fjern alle nylig installerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. Kontroller at harddisken er konfigurert og avsluttet." Jeg har prøvd på 2 forskjellige harddisker til og med, kjøpte en ny idag fordi jeg trodde det var noe feil med disken. Men det var det vist ikke... Jeg trodde kanskje det var noe i BIOS jeg kunne gjøre, men jeg har bare noen få muligheter i BIOS, blant annet "set changes to default" og noe ligendene, men jeg kan ikke gjøre noe med RAID drivere ol. Noen som vet hva det kan være? Trenger svar fort siden er det er skolepcen min =/ Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Prøv med en annen xp-cd. Siden du nevner skole-pc så er det vel en bærbar - evt. hvilken modell? Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Etter min erfaring med "eldre pcer" så har det altid vært ramen Prøv og endre rekefølge på ramen, kan faktisk virke Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 PCen er 1 år gammel, og ja.. jeg har prøvd med 3 forskjellige XP cder. Det funker foresten å installere vista uten problemer. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Problem solved: bare skriver hva jeg gjorde tilfelle noen får samme problem. Jeg måtte disable en funksjon som het AHCI. Det jeg gjorde var å lage en boot-minnepenn ved hjelp av SP27213.exe. Jeg satte inn minnepennen i PC'en (en annen pc) og hentet 3 filer som jeg lagde i en egen mappe på skrivebordet: COMMAND.COM (68,8 kB), IO.SYS (162,9 kB), MSDOS.SYS (0,0 kB). Trykket start på programmet og da den var ferdig jeg la inn AHCI_DIS.exe på minnepennen. Jeg bootet pcen fra minnenpennen, og skrev inn i command feltet: AHCI_DIS.exe Så kunne jeg installere XP uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå