Gå til innhold

Trenger en ny action-serie eller sci-fi serie

Anbefalte innlegg

Jeg har sett mye rart opp gjennom årene, men nå er det på tide å få seg en ny serie. Det har ingenting å si om den er gammel eller ny, bare den er bra. Vil gjerne ha serier i samme stil som de jeg har sett fra før. Aller helst vil jeg ha en fengselsserie alá Oz, men det blir vel vanskelig å finne. ;)

De jeg har sett og vil ha mer av:

Oz (så hele serien i strekk over en uke på dvd, og det sier jo sitt...) :p

Farscape

Firefly

Dead Zone

A-Team (holder på med denne nå)

Star Trek: Voyager (aner ikke hvorfor, men jeg liker denne mye bedre enn de andre. DS9 er på andreplass, og TNG er ikke engang verdt å ta med på listen.) :p

The adventures of Brisco County Jr

The Adventurer (eller hva den het, er en western-serie med Richard Dean Anderson)

Supernatural

Smallville

Fringe

X-Files (frem til de begynte med de evige konspirasjonsteoriene, romvesener og alt det tullet der)

MacGyver

Point Pleasant

Likte ikke:

24

Prison break

Deadwood

StarGate (gikk lei)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du likte Farscape og Firefly, anbefales Babylon 5 og (New) Battlestar Galactica. Babylon 5 er nok det nærmeste man kommer Farscape-konseptet. Historien i Battlestar Galactica MÅ oppleves - pass på å få med miniseriene og webisodene for best sammenheng i historien.

Lenke til kommentar

Hehe, virker nesten som om Gunfreak blir krassere for hver ganger han har et innlegg om BSG.

Etter mitt syn er det en kvalitetsserie (i toppklasse på CG, ganske bra skuespillerensemble, ganske interessante historier og karakterer). Litt såpeseritendenser trekker iblant ned.

Er selv stor fan av B5, men den funker ikke for alle. En annen strålende (om enn med kraftig utdaterte visual effects), gammel serie er Space: Above and Beyond, men vil tro den er vanskelig å få tak i. Varte bare i en sesong.

Lenke til kommentar

Har sett en del BSG for mange år siden, men syntes bare det var greit nok. Ikke dårlig, men ikke så bra heller. Har også sett Space: Above & Beyond (genial serie) og den originale Battlestar Galactica. Prøvde å se den nye versjonen, men det ble for annerledes for min smak. Likte ikke helt at de har behold navnene, men ikke karakterene. Det ble for forvirrende.

Buffy og Angel har jeg sett, og faktisk har jeg noen av tegneseriene også. Måtte nesten vite hva som skjedde videre i Angel etter siste episode. ;)

Prøvde å se Dr Who, men det ble for kjedelig for meg.

Dresden files har jeg så vidt hørt om, og den virker interessant. Hva er The Middleman? Har ikke hørt om den engang.

Ellers har vi jo Eureka, som jeg vurderer. Det virker litt kjedelig, men kan ta seg opp. Terminator: The Sarah Connor Chronicles var en stor favoritt en stund, men det ble for ensformig i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...