Gå til innhold

Kom ikke inn på VG2, hvilke muligheter har jeg?

mullemekk

Anbefalte innlegg

Søkte data og elektronikk dette året og jeg kom ikke inn på den skolen jeg søkte på.

Spørsmålet er hva jeg kan gjøre nå, for det å ta seg et friår er det ingen arbeidsgivere som liker.

Jobb er vanskeligere enn noen sinne å få tak i for meg på grunn av finanskrisen :(

Noen idé om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Militæret kan være ei løysning, da har du noke å gjere på og kanskje du til og med lærer deg noke som du kan bruke seinare. Er uansett betre å ha brukt eit år på å avtjene verneplikta ein å berre ta eit friår. Om ikkje anna så kan du betrygge fremtidige arbeidsgivere at du ikkje plutselig forsvinner inn i militæret rett etter at du er ansatt.

Ellers så er det sjølvsagt å leite etter restplasser. Om du er villig til å flytte på deg så burde det være mulig å finne noke. Om du tar GK ein anna plass så kan du altids søke om å ta andre året på den skulen du helst vil gå på neste år. Er ofte nokon som hoppar av på førsteåret så om du har tatt GK ein anna plass så kan du ta den plassen på VK1.

Lenke til kommentar

Kanskje litt sent nå å søke på restplasser? Verdt ett forsøk selvsagt, men det er jo snart høstferie liksom.

Militæret er vel også for sent, med mindre du vil i januar, jeg skal opp der nå om 2 uker.

Men å få seg jobb er IKKE vanskelig, du har bare sannsynligvis ikke prøvd godt nok. Jeg skrev en ordentlig søknad og CV og brukte 3 timer på å få 2 jobbtilbud. Du må bare gå til de rette stedene og snakke med de riktige folkene. Søknaden er også en veldig viktig del. Det ligger masse masse tips på nettet ;) Finanskrisa er bare oppskrytt spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...