faaeri Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Olympus slipper ny firmware som bedrer autofokusen. Les mer Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Interessant. Blir spennende å se hvor store forbedringene er. Positivt at denne oppgraderingen kommer såpass raskt etter lansering. Lenke til kommentar
manmachine Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Dette blir spennende å se på ja Jeg har bare 17mm'eren, tror kanskje 14-42'en sliter mer med autofokus? Apropo fokus og e-p1, skulle ønske at fokusringen var sånn som på de objektivene jeg er vant med: at man har nærgrensen i ene delen, og at man skrur helt til det stopper for å komme på uendelig fokus. Det var veldig kjekt hvis man visste at motivet var 4 meter eller lenger unna, så kunne man bare skru og ferdig. På 17mm'eren må man skru fram og tilbake lenge for å finne til uendeligfokus, fordi ringen kan skrus og skrus uten at det stopper.. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (...)På 17mm'eren må man skru fram og tilbake lenge for å finne til uendeligfokus, fordi ringen kan skrus og skrus uten at det stopper.. Er det ikke slik på en del (ikke-mikro) 4/3-objektiver også? Skjønner selvsagt poenget ditt, setter selv pris på fysisk tilbakemelding (men det byr nok på noen andre fordeler som veier opp for det). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Noen som har fått prøvd denne oppgraderingen i praksis, og har noen erfaringer? AtW Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har ikke fått somlet meg til å installere ennå - og tror jeg uansett utsetter det til jeg får 17mm'ern (AF'en er ikke så forbasket plagsom, egentlig) og tar alle oppdateringer i en batch. Men jeg har fulgt med på dpreviews MFT-forum, der trådene har vokst i rekordfart... Trekker jeg fra for fanboyisme og defaitisme, vil jeg oppsummere postene der omtrent som følger: I svakt lys er det så godt som ingen endring i AF-hastighet, fortsatt omtrent som et habilt kompaktkamera. Forbedret evne til å få låst fokus ved svake kontraster, og bedret nøyaktighet. I godt lys er AF-hastigheten bedret med 30-40%. Kontinuerlig fokus er bedret - mindre jaging - men bør fortsatt bli bedre. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Interessant. Blir spennende å se hvor store forbedringene er. Positivt at denne oppgraderingen kommer såpass raskt etter lansering. Skal bli interessant å se hva Thom Hogan mener om oppgraderingen. Har ikke vært nådig med AFen til E-P1 før. Les her (under bilde) Oppdatering: ser ut til at han er meget fornøyd med PR avdelinga til Olympus dog, etter å ha fått mail om firmwaren uten å være registrert. Endret 21. september 2009 av Epp Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Oppdatering: ser ut til at han er meget fornøyd med PR avdelinga til Olympus dog, etter å ha fått mail om firmwaren uten å være registrert. Mulig konklusjonen i hans test av Pana GF1 er Olys PR-avdeling sin fortjeneste: "The question most of you have for me at this point is: E-P1 or GF1. My answer is going to surprise you, I think: the Olympus E-P1." Endret 27. oktober 2009 av a_aa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg