Gå til innhold

Storsatsning på Radeon HD 5000-serien

Anbefalte innlegg

jeg trur jeg venter til sent i neste år med å kjøpe nye grafikkort, jeg har jo trossalt 2x 8800GTX, og man trenger jo ikke hardware support til DX11 når man har software support

PS: ingen burde kjøpe nye kort mindre enn 2 månder etter lansering, det er alltid noe feil med driveren :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  wiak skrev:
  Sovehest skrev:
Noen som har peiling på ytelse vs pris på HD 5850 og 5870?

Jeg kan sikkert titte innom den 100 siders lange 5xxx tråden senere i dag...

$549 for 5870 X2, $399 for 5870, $299 for 4850

noe sånt ;)

Dette er fabrikerte priser av TheInq. Ingen god grunn til å tro at de er reelle.

Jeg tipper de kommer til å starte en god del lavere.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har fulgt med så godt på grafikkort i det siste må jeg vel spørre:

Er 5***-serien mye bedre enn 4890, uten tanke på pris?

Kommer det et 5890 etter hvert?

Jeg får vel bytte grafikkort snart. Nvidia GeForce 8400 GS er tross alt ikke noe å skryte av :nei:

EDIT: Rett etter jeg skrev dette innlegget slukna skjermen på den bærbare PC'n helt... Det funker ikke å skru den på i det heletatt o_O :(

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Jeg avventer GT300, samt som alltid en vs-vs og et par måneder på driverfeil og prisreduksjon. På kjøpet jeg har nå ventet jeg også på en revidert og krympet versjon, GTX 285.

Blir nok ikke noe nytt grafikkort på meg før i Q1-2, 2010. Denne høsten blir det heller en ny PS3 Slim samt en Xbox360.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  Theo343 skrev:
Jeg avventer GT300, samt som alltid en vs-vs og et par måneder på driverfeil og prisreduksjon. På kjøpet jeg har nå ventet jeg også på en revidert og krympet versjon, GTX 285.

Jeg har dårlig erfaring med å avvente hva konkurrenten har å by på. Når den ene parten er senere ute kan det tyde på at noe har gått galt med ting som feil eller overambisiøst design etc.

R100 vs NV10, R200 vs NV20, NV30 vs R300, R600 vs G80.

Men når Raptor sier at GT300 også kommer ut i år kan vi nok stole på det og at det har gått bra for nVidia.

Som en liten sidenotis vil jeg anbefale folk å gå over til Den store ATI 5xxx-tråden for bilder av kortet, specs og angivelige ytelse resultater.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med å ha ventet på GTX285 i stedet for å gå for HD4870, så det er vel ikke alltid tilfelle.

EDIT:

Det jeg virkelig synes er spennende med de nye kortene er at man kan kjøre opptil 6 skjermer samtidig.

Jeg håper dette også støttes for 2D evt. Aero 3D på billigere passive kort?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  Theo343 skrev:
Jeg har bare gode erfaringer med å ha ventet på GTX285 i stedet for å gå for HD4870, så det er vel ikke alltid tilfelle.

Jeg sier heller ikke at det alltid er tilfelle, bare at det kan tyde på problemer som jeg skriver.

Nå er ikke GT200 vs RV770 et slikt eksempel og du hadde nok ikke hatt dårlig eller mye verre erfaring med et GTX280 kort istedet for et 4870 kort heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...