pjerr Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hei! Jeg kjøpte meg en ny strømførsyning "Corsair Tx 650w"og etter bytte så finner bios ikke 2 av 3 disker!!noen som veit hvad jeg kan gjøre?? Asus P5Q Pro core quad 6600 corsair twin 2x6400 ddr2 4096mb samsung 250gb harddisk samsung f1 500 gb harddisk seagate 120 gb harddisk Corsair Tx 650w Takk på forhand peter. Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er du sikker på at du ikke bare har kommet borti kablene slik at de sitter litt løst? gå over alle strøm og datakablene og sjekk at kontaktene er skikkelig tilkoblet. Dersom det er IDE disker kan du jo også sjekke at master/slave er satt riktig. Om dette ikke hjelper, så kobler du fra alle diskene og skrur på maskinen. når POST har kjørt (første skjermen) og den klager over at den ikke finner os, så skrur du den av igjen. Så kobler du til en og en disk og ser om den klarer å detektere de (skru av imellom hvert forsøk!). Prøv gjerne å sette de på andre porter. Lenke til kommentar
pjerr Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Har tatt ut harddiskerne og tjekket dem på en databutikk!!dem var ødelagde;-(( takk før hjelpen!! Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 2 ødelagte disker på en gang. Tror du har vært max uheldig Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Prøv i det minste å resette bios. Har du forsøkt å oppdatere bios? Lenke til kommentar
pjerr Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Jeg har prøvd å resetta bios og oppdatert bios igjen!!fungerer ikke!!har aldrig hørt noe liknande førut,2 ødelagde disker bare før at eg bytte strømførsyning! samsung 200gb 4år,samsung f1 500gb 1år,bare seagate 120gb som klarte seg!!rart! Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 er det ikke fem år på harddisker? Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 hadde du på crocs of fleecejakke når du bytta, og satt på vegg til veggteppe? Hørets litt ut som death by static electricity. ta å google ESD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå