Gå til innhold

E3 2003: Sniktitt på Middle-Earth Online

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
He, slapt om de har med drager i spillet når Tolkien sa at Smaug var den siste dragen som eksisterte i Middle-Earth...

Hehe, ja.

Hvis de tar med Smaug i samme tid som brorskapet vandret rundt, blir det litt forvirringer..

Ja, det tviler jeg sterkt på at skjer. Det ville bare vært dumt. Enig i at drager heller ikke ville vært så passende, men man kan da alsri vite om Tolkien egentlig visste om en annen drage, som lå dypt inni et fjell, eller noe sånt... Synes de skal hoppe over drager jeg, eller kanskje inkludere en som man må samle ti level femti'er for å drepe. :)

Lenke til kommentar
He, slapt om de har med drager i spillet når Tolkien sa at Smaug var den siste dragen som eksisterte i Middle-Earth...

Hehe, ja.

Hvis de tar med Smaug i samme tid som brorskapet vandret rundt, blir det litt forvirringer..

Ja, det tviler jeg sterkt på at skjer. Det ville bare vært dumt. Enig i at drager heller ikke ville vært så passende, men man kan da alsri vite om Tolkien egentlig visste om en annen drage, som lå dypt inni et fjell, eller noe sånt... Synes de skal hoppe over drager jeg, eller kanskje inkludere en som man må samle ti level femti'er for å drepe. :)

nja, tolkien ville nok visst :wink:

Lenke til kommentar

"Noen gjenstander i spillet fungerer som den Ene Ringen. Slik som et spesielt sverd. Det er svært kraftig, men er korrupt. Bruker du det vil det gå utover deg over lengre tid, men akkurat der og da føles det nydelig å bruke det." står det i artiklen.

Noen flere enn meg som føler at det blir "stjålet" litt ifra Robert Jordans Wheel of time? Tenker da spesielt på det sverdet, noe ALLE som har lest 6-8 bøker i serien vet hva jeg mener med... :)

Lenke til kommentar
"Noen gjenstander i spillet fungerer som den Ene Ringen. Slik som et spesielt sverd. Det er svært kraftig, men er korrupt. Bruker du det vil det gå utover deg over lengre tid, men akkurat der og da føles det nydelig å bruke det." står det i artiklen.  

Noen flere enn meg som føler at det blir "stjålet" litt ifra Robert Jordans Wheel of time? Tenker da spesielt på det sverdet, noe ALLE som har lest 6-8 bøker i serien vet hva jeg mener med... :)

robert jordan har no tatt endel fra tolkien (har jeg hørt), så det går vel begge veier...

Lenke til kommentar

Så Per kan ikke spise is fordi Ole gjorde det? Ærlig talt. At en gjenstand gjør deg korrupt er vel ikke akkurat noen "oppfinnelse".

Lenke til kommentar

det har han vel ikke sagt!,men gandalf sa at han trodde smaug var den siste dragen av rasen urulóki som kansje var kraftige nok til å smelte ringen,men det fantes drager i slutten av tredje tidsverv.

Lenke til kommentar

ehhmm.....mener du at tolkien "stjal" fra wheel of time?? lotr var jo ferdigskrevet før han robert typen begynte å skrive bøker da.

Lenke til kommentar

Det er med en blanding av fryd og skrekk jeg leser dette.

Jeg kan kjenne at en liten spire dypt i hjertet mitt våkner til liv når jeg får sjangsen til å tusle rundt i Midgard og spille og kanskje gjenoppleve noe av det som skjer, men har jeg egentlig lyst til det? Ønsker jeg å ødelegge alle mine egne intrykk av boka til fordel for andres syn?

Som evig Tolkien fan har jeg lest LOTR 13 ganger, og jeg er da en smule redd for at denne opplevelsen ikke skal strekke til, jeg er dessuten generelt imot å bruke JRR sine verk til noe som han egentlig aldri har gått med på. (Jeg er forresten forbanna lei av folk som synest filmen var bra, men som aldri har rørt boka. Jeg kan ikke fordra folk som det. Rett og slett, dø alle sammen som mener de kan uttale seg om Lord Of the Rings uten å lese bøkene(Silmarillion og ja! Det er bare å begynde...))

Jeg kommer garantert til å spille dette spillet når det kommer ut, men om jeg synest det er bra for være en annen sak som jeg skal ta stilling til når den tid kommer. Inntil da spiller jeg Morrowind og koser meg med det!

Lenke til kommentar
Det er med en blanding av fryd og skrekk jeg leser dette.

Jeg kan kjenne at en liten spire dypt i hjertet mitt våkner til liv når jeg får sjangsen til å tusle rundt i Midgard og spille og kanskje gjenoppleve noe av det som skjer, men har jeg egentlig lyst til det? Ønsker jeg å ødelegge alle mine egne intrykk av boka til fordel for andres syn?

Som evig Tolkien fan har jeg lest LOTR 13 ganger, og jeg er da en smule redd for at denne opplevelsen ikke skal strekke til, jeg er dessuten generelt imot å bruke JRR sine verk til noe som han egentlig aldri har gått med på. (Jeg er forresten forbanna lei av folk som synest filmen var bra, men som aldri har rørt boka. Jeg kan ikke fordra folk som det. Rett og slett, dø alle sammen som mener de kan uttale seg om Lord Of the Rings uten å lese bøkene(Silmarillion og ja! Det er bare å begynde...))

Jeg kommer garantert til å spille dette spillet når det kommer ut, men om jeg synest det er bra for være en annen sak som jeg skal ta stilling til når den tid kommer. Inntil da spiller jeg Morrowind og koser meg med det!

bra å høre om flere true-Tolkien fans :) Menne, jeg mener filmene ville gjort Tolkien stolt, og jeg mener de representerer Boka på en utmerket måte. Eneste minuset er at de køddet til Faramir :p

Angående Smaug; "Smaug was the last of the great fire-drakes, and said to be the greatest dragon of his time" ... Så kanskje det finnes flere lesser-drakes, men vet ikke om det er bra å finne på drager om ikke enten John Ronald eller Christoffer har nevnt de...

Lenke til kommentar

Joda, riktig med at Smaug var den siste dragen som hadde kraft nok til å kunne smelte den ene ringen, det er derfor de måtte dra til dommedagen berg i Mordor for å ødelegge den der. Det var kun 2 ting som kunne ødelegge ringen, og det var i de flammer som ringen ble laget eller av en mektig ild-drage. (eller noe i den duren om jeg ikke husker feil).

Jeg er også enig med overnevnte om at Filmene er faktisk meget bra laget, selv om de aviker fra historien i bøkene litt og noen characters er "føkka" opp, les. Faramir blant annet. Jeg har selv lest LOTR, Hobbiten og Silmarillion flere ganger, samt spillt MERP/RM som gamemaster i snart 12 år, så har jo klart å få med dmeg litt av verdenen på den tiden. men jeg så filmene ut av det perspektivet om at dette er ikke mitt syn, men noen andres tolkning av bøkene, så det har nok ikke ødelagt for meg, men jeg har en kompis som ikke har sett filmene, for han vil ikke ha sitt egent bilde forvrengt, men han har kjøpt den på DVD da. *ler* ;)

Det blir spennende å se hvordan ME Online blir. :) Glede seg villt, om de klarer å holde seg til Tolkiens verden eller om det er en freakout versjon av den. Samt så blir også faren om at 15 millioner spillere skal blir 15 millioner adventurers som skal farte rundt å "jakte orker". *ler* Dette blir i mine øyne en veldig vanskelig balansegang for designerene til spillet. Sørge for at folk kan blir byboere, bønder, fiskere, handelsmenn og at det blir utfordringer på alle måter. Samt at Adventurers yrker blir også sammensatt til Tolkiens verden, dette er blant annet at det var jo ikke kjent med wizards i ME, utenom de 5 Istariene, (3 som var igjen i ME, Gandalf blant annet).

Ja Ja, de har jo kommet ett godt stykke på vei til ett lekkert ytre i spillet, men det er jo også det indre som teller, så blir spennende å se hvordan helheten blir når de slipper spillet om ca 2 år eller noe. :) *glede seg til resultatet* :D

Lenke til kommentar

Så Per kan ikke spise is fordi Ole gjorde det? Ærlig talt. At en gjenstand gjør deg korrupt er vel ikke akkurat noen "oppfinnelse".

Det fins et sverd i Silmarillion, som, om jeg ikke husker feil, en kalt Turin brukte. Det var et mektig sverd, men kunne kødde til brukerne etter ei stund. Så kanskje det er Robert Jordan som har stjelt fra Ringenes Herre!!! :woot:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...