Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportslig ungdomsbil til under 150k

Nauz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen fan av BMW igrunn, audi derimot :)

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...8_278848794.jpg

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for denne uten tvil. Utrolig pen bil, godt med luksus og kraftig motor. Hvordan det er med feil på disse bilene er jeg usikker på, men tror det skal være lite feil på denne modellen av a6? Korrekt meg hvis jeg tar feil.

Uansett; stråler status denne bilen, ihvertfall i min mening.

Nå er det veldig mye feil med akkurat den modellen der.

Sjefen har en av samme modell, dog avant og betydelig større motor.

For å sitere han; Bilen står mer på verksted enn i garasjen hans.

Husker han skulle starte den, da det plutselig kom masse rare lyder fra motorrommet. Da røk registerkjedet. Reparasjon på 40k tror jeg det var. Og den har gått rundt 80.000km.

1.8T fra denne perioden er vel den motoren vag har hatt lengst i nyere tid (fra 96 - 06 elns). Den er veldig snill, og er mye moro i den. Drar en passat med 5 store ungdommer fra 0-100 på ca 9 sekunder. (målt med mobilklokka, så ta +-1 sekund der). Mye moro med den.

Lenke til kommentar
Ingen fan av BMW igrunn, audi derimot :)

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...8_278848794.jpg

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for denne uten tvil. Utrolig pen bil, godt med luksus og kraftig motor. Hvordan det er med feil på disse bilene er jeg usikker på, men tror det skal være lite feil på denne modellen av a6? Korrekt meg hvis jeg tar feil.

Uansett; stråler status denne bilen, ihvertfall i min mening.

Nå er det veldig mye feil med akkurat den modellen der.

Sjefen har en av samme modell, dog avant og betydelig større motor.

For å sitere han; Bilen står mer på verksted enn i garasjen hans.

Husker han skulle starte den, da det plutselig kom masse rare lyder fra motorrommet. Da røk registerkjedet. Reparasjon på 40k tror jeg det var. Og den har gått rundt 80.000km.

1.8T fra denne perioden er vel den motoren vag har hatt lengst i nyere tid (fra 96 - 06 elns). Den er veldig snill, og er mye moro i den. Drar en passat med 5 store ungdommer fra 0-100 på ca 9 sekunder. (målt med mobilklokka, så ta +-1 sekund der). Mye moro med den.

192hk i 325en jeg hadde. Den gjør 0-100 på 7.9. Den hadde nok ikke klart 0-100 på 9 sek med 5 personer i.

Snakker her en vektøkning på 350-400kg inkl. sjåfør. Det er veldig mye.

Lenke til kommentar

Det er målte virkelige resultater, ikke noe teori. Vi snakker vel mer en vektøkning på 300kg, han ene er ikke så stor.

Jeg ser hva du mener. Vi reagerte helt likt som deg, men vi gjentok forsøket en del ganger med samme resultat. Frem og tilbake på samme strekning (altså skulle ikke helning ha noe å si da vi fikk samme resultat begge veier).

EDIT: Forutsatt at mobilen ikke var helt nøyaktig i tidtakingen, men den burde jo være det..

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Speedometeret er tvilsomt så veldig feil, 5-7km/t feil MAX. Det at en turbomata bil kan nok klare 100km/t på 9 sek. Men hadde dere starta i 60 og oppover, hadde det ikke gått så raskt.

Jeg har selv sittet i en Audi 1.8T (tipper det er samme motor) og den gikk greit fra null. Men ville selv gått for en 2.0T på A4 hvis du skal ha en sprek bil! :)

Lenke til kommentar

En kompis hadde en A3 Qatro 1,8t og det var i allefall en artig kombinasjon på vinterføre, hvordan 1,8t fungerer i større biler som A6, er jeg mer skeptisk til selv! Seat Leon har jo en modifisert utgave med 180hk, den har fått mye skryt for å levere i bøtter og spann i alle fall :)

Hvordan er 1,6/115hk fsi motoren fra VAG i forhold til en Vanlig 1,6 l fra vag med 100hk?

Lenke til kommentar
En kompis hadde en A3 Qatro 1,8t og det var i allefall en artig kombinasjon på vinterføre, hvordan 1,8t fungerer i større biler som A6, er jeg mer skeptisk til selv! Seat Leon har jo en modifisert utgave med 180hk, den har fått mye skryt for å levere i bøtter og spann i alle fall :)

Hvordan er 1,6/115hk fsi motoren fra VAG i forhold til en Vanlig 1,6 l fra vag med 100hk?

Har sett i virkeligheten at disse TFSI og FSI motorene er ganske spreke. Det var en 2 liter dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...