Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportslig ungdomsbil til under 150k

Nauz

Anbefalte innlegg

Biskop: Saab har ikke hatt 1,6-litere før i 2010-modellen av 9-5, som strengt tatt ingen har kjørt ennå :) Måtte i så fall vært en 1,8-liter. En trist sak fra Opel med 122 hestekrefter, om jeg ikke husker feil, som kom med den nye 9-3 fra 2003 og utover.

Og dashbordene i Saab er jo tilnærmet perfekt! Hva kollisjonssikkerhet angår er også Saab helt i toppen, og driftssikkerheten er vel litt over gjennomsnittet, tror jeg.

Jeg mener ganske bestemt at det var en 1.6, den var iallefall veldig trist. Kjørte den i 2007, da var den noen uker gammel. men godt mulig at det var en 1.8. Men det var en 9-3 iallefall! :D

Dashbordet er perfekt til mye, men synes ikke det er noe pent å se på. Men det er mye plass til målerer og anna harry godis! ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

320D er supre biler! fadern' har 2004 320D på 150HK og den drar som faen! når turboen slår inn rundt 2900RPM drar den som et helvete og fra 60kmt til 100kmt holder den nesten følge M3! (ifølge tabellen i manualen - og jeg tviler egentlig ikke heller!)

dreiemomentet er helt sykt så den er konge til å dra henger med, samtidig sitter den (med de rette dekkene) som lim på veien og bremser man litt hard må man skrape seg selv av frontruta og det beste er: den bruker 0,47 på mila!

Lenke til kommentar

Diesel er jo spreke biler! Uansett egentlig. Men er litt kjedelige under akselerasjoner, dreie momentet og hestekreftene tar fort slutt. Foreldrene mine har en 2TDI V50, veldig gøy. For all del! De dauer veldig fort. Fra ca 2500-3300 har du virkelig masse kraft, men så stopper det nesten opp.

Skal du ta folk på lyskrysset er bensin med turbo veien å gå. Mye større rekkevidde og de går lengre. Diesel stopper opp på ca 5000, men bensin går til 7-8k ;D

Lenke til kommentar
320D er supre biler! fadern' har 2004 320D på 150HK og den drar som faen! når turboen slår inn rundt 2900RPM drar den som et helvete og fra 60kmt til 100kmt holder den nesten følge M3! (ifølge tabellen i manualen - og jeg tviler egentlig ikke heller!)

dreiemomentet er helt sykt så den er konge til å dra henger med, samtidig sitter den (med de rette dekkene) som lim på veien og bremser man litt hard må man skrape seg selv av frontruta og det beste er: den bruker 0,47 på mila!

En m3 ville nok ha rast forbi en 320d før 320d`en kom til 2900rpm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Jeg synes SLK'en er en formidabel guttebil for en 18åring. Bakhjulsdrift og faktisk ganske sprek.Behagelige seter og hardtop kabriolet.2 biler i 1.

eneste minus i margen er at bilen kun har 2 seter og plassen i bagasjerommet ikke er av det romsligste.

plassen er som regel ikke stor i spreke, halvrimelige biler uansett etter hva jeg har sett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...