Neo_mandal Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har samme problem med vice city som jeg hadde med GTa3. Pc. versjon Får ikke startet spillet.. Det loader greit i begynnelsen, men så rett før jeg skal inn i selve menyen, får jeg... Gta har uventet avsluttet og vil bli lukket. ettersom jeg hadde problemer med ette også med gta3 så lurer jeg på om det kan være noe med Skjermkort instillingene.. GTA3 leverte jeg tilbake til forhandlere, men liutt kjipt å levere tilbake gta vice city også pga. en liten feil? Npen som har ideer? har lett rundt på google men ikke funnet en dritt om det problemet.. :/ Håper noen kan være til hjelp. 600spenn rett i dass ellers.. hvis ikke jeg får penga tilbake da.. tviler litt på det. Takker for Raske Tips og Løsninger Edit: alle tester i dxdiag er vellykket ----------------------------------------------------------------------------- Win2000 sp3 Gf3 ti200 deluxe p4 northwood 1.8 Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 vice city ville ikke kjøre hos meg når desktop'n hadde en oppløsning på 1600x1200.. dvs den bare minimerte spillet hele tiden.. Satte ned oppløsningen på desktopen og det fungerte greit.. Vice city virker litt buggy med et par kræsj til desktop.. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 19. Mai hos Akers Mic? [b]Hvis AkersMic.no holder hva de lover kan man skaffe seg en kopi av Vice City til PC allerede 19 Mai.[/b] Mer informasjon på nettstedet deres. Posted av sniKsnAK på May 17, 2003 kl. 19:03 | 2 Kommentarer (8 views) Vice City PC ute i Europa! Nå er endelig Vice City til PC kommet ut i Europa, [b]men vi som bor i skandinavia må nok vente helt til 23 Mai.[/b] Posted av sniKsnAK på May 16, 2003 kl. 23:42 | 2 Kommentarer (23 views) Kom det ut 16 mai, eller...? Denne informasjonen er hentet fra www.ViceCity.no Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Forhånsbestilte dette samme med theMatrix. FIkk begge få dager siden, ettersom jeg har en kamerat som jobber for et firma i oslo, de får De aller fleste spillene noen dager før selve utgivelsen Ikke spør hvordan for jeg har ikke peiling.. lol Men flott er det ihvertfall Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 funket ikke med å stille på oppløsningen.. Man fåpr et spill en stund før de fleste også funker det ikke.. Det er kjipt det! bruker også siste vers. av directX.. :/ hvorfor er det bare Gta spilal som ike funker.. alle sånn som hitman, matrix og sotre 3d spill funker jo greit.. Regner ikke med at en patch fra rockstar games vil være særlig hjelpfull heller ettersom det var samme problem med gta3.. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Se Her.. Jeg kjører win2000 pro.. Om det er workstation eller hva det er aner jeg ikke. Noen som vet hvordan jeg kan sjekke dette evt. ? Er kanskje Win2k server som ikke er kompatibel.. ser ikke at det er andre muligheter.. Supported Operating Systems: Windows 98 Windows 98 Second Edition Windows Millennium Windows 2000 Professional (Workstation) plus Service Pack 3 Windows XP (Home and Professional) plus Service Pack 1 The following operating systems are NOT supported: Windows 95 (any version) Windows NT (any version) --------------------------------------------------------- Dette er kjipt ass.. har sittet en 4-5 timer uten å finne noen som helst grunn til at det skal kræsje slik.. Noen som har evt dårlige og gode forslag? sit gang jeg hadde samme prob, har jeg prøvd reformat og av installering av drivere etc.. orker ikke det nå, for det er ingen vits.. hadde win2k da også.. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Hvis det er noen som kan bruke Dr watson loggne til å diagnosere problemer så kan jeg gjerne sende denne over mail/icq/msn.. Så litt på det selv.. acessViolation.. men noe mere fant jeg ikke ut av.. :/ Håper det finnes noen doktorer der ute Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Spaceworld fikk det for en liten stund siden. Kjøpte det akkurat og venter på at tiden skal gå så jeg kan stikke fra jobben! I tillegg kan jeg spille det på 3072x768 på tre skjermer! Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Spaceworld fikk det for en liten stund siden. Kjøpte det akkurat og venter på at tiden skal gå så jeg kan stikke fra jobben! I tillegg kan jeg spille det på 3072x768 på tre skjermer! haha, det må jo være morro da Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Last ned en (hvis du bruker xp) en patch eller en XP oppdatering til spillet, det måtte jeg på 3'a.. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 sendte mail til Rockstar og forklarte problemet.. la ved dxdiag report og msinfo txt.. neste dag fikk jeg følgende: Your video card driver is fine, but you need to update your sound card driver. Try updating the software, or "drivers," for your Video and Sound card, and make sure you have the latest version of DirectX installed on your computer. For your Video and Sound card drivers you can go to www.driverzone.com, www.gen-x-pc.com, or www.pcdrivers.com. For the latest version of DirectX you can go to www.microsoft.com A major indication that you need updated drivers can be noted by going into device manager and seeing "N/A" for a driver date, or if you have not downloaded and installed the latest driver for both cards in the last 3-5 months. Due to liability reasons, we are unable to walk you through the download and installation of device drivers. We recommend that you consult your device manufacturer or computer manufacturer for help installing drivers for your specific devices. Hope this helps! Adam Egender Tech Support Take2 Baltimore 9AM - 5PM EST, M-F --------------------------------------- Dette må jo sies å være glimrende support fra et såpass stort selskap. Får nå bare håpe det funker med nye drivere til lydkortet Håper dette muligens kan hjlpe andre også.. Takker for svar Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Nope.. FUnka ikke det.. Dæven.. må levere tilbake spillet da.. errrrrrrrrrrrr sendte nyh mail og spurte om de hadde andre forslag.. jeg kan vle ikke være den eneste Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Skulle gjerne svart, men noen har rappet spillet fra baggen min på flyet hjem fra LA. Kjøpte det et par timer før flyet gikk og når jeg kom hjem var det ikke i bagasjen min lenger. *sutre* Fule amerikanere ass! Lenke til kommentar
neocore Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Off-Topic : BoardkilL : last det ned. Det burde være lovlig, kjipt å bli fratatt et slikt fet spill. Neo_mandal ; Hvis du har en FLT versjon av spillet (you know what I mean) så, nei desverre. Kan ikke hjelpe deg, må jo være lovlig. Hvis du har det lovlig prøv å bytt skjermkort drivere til noen eldre. Siden det er Win2k du kjører så finner du alle drivere du trenger på www.nvmax.com. men har du FLT... nei glem det, kan ikke Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hmm..Siden dem klager på lydkortdriverne dine. Har du prøvd å avinstallere lydkortet og prøve spillet uten dette? Jeg har ikke så greie på pc ting så jeg burde vel egentlig ikke uttale meg om slikt. :-? Off topic: Matrox Parhelia kjørte dette spillet helt glimmers. Desverre skrev de i Readme.txt at de valgte å ikke kode inn surround gaming i spillet. Det går ann å kjøre på 3 skjermer men i stretched mode. Ser litt rart ut men. Håper på en patch. Vet at Matrox prøver å få de til å legge det inn. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Spillet er lovlig ja :x gud vet hvor mange som spør om sånn.. bare fordi noen fåpr det før andre, men d er forstålig. tenkte jeg skulle prøve å avinstallere lydkortet og kjøre med det som følger medhovedkortet men hadde helt glemt det helt til du sa noe. litt kjipt siden det "var" et dyrt lydkort.. kostet meg 1200 spenn. :/ jaja, finner kanskje ut av det etterhvert.. eldre drivere hmm. skulle ikke ha noe å bety hvis man kjører med oppdaterte drivere men det skader jo ikke å prøve. prøvde forresten asus sine drivere siden det er et asus kort jeg har, men d er bare nvidia detonator som funker.. lol Lenke til kommentar
neocore Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Tror ikke lydkortdrivere kan gjøre så stor skade (har 4 forskjellige lydkort og er ganske flink med det). Det som KUNNE skjedd hadde det vært lydkort er det at det hadde poppa opp et vindu hvor det sto xc0030++++ feil. Ett eller annet slikt. Har du det lovlig kan du prøve å skaffe bare den .exe CRACK fila (det er vel lov tror jeg) MEN HVIS du har det ulovlig, nei kan ikke hjelpe, det er ikke lov med piratspill og slikt kunne jeg aldri vært borti (cr***FIX!!!) Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Ikkesant.. sjekket litt rundt.. viser seg at den C*** fixen er nogenlunde samme som patchen fra Rockstar games.., så den er da allerede prøvd.. Lurte litt på om det ville være lurt å oppdatere biosen. har ikke peiling på sånn og DiskettStasjonen funker ikke.. er faktisk ikek tilkobla tror jeg.. skal se litt på det nå. Men kunne det vært noe med biosen? Korter er da nokså nytt.. Ikke så gammelt.. Abit Th72-raid.. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Skulle gjerne svart, men noen har rappet spillet fra baggen min på flyet hjem fra LA. Kjøpte det et par timer før flyet gikk og når jeg kom hjem var det ikke i bagasjen min lenger. *sutre* Fule amerikanere ass! Det der er jo skandale! Ble vel tatt i terror kontroll.. Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Vet ikke om det hjelper det, men skader ikke å prøve i alle fall..Det finnes versjon 1.1 av Vice City som fikser et problem som også finnes i GTA3. Da jeg ikke har hatt problemet vet jeg ikke om det funker for deg. Fra readme.txt : This fix is an UN-SUPPORTED update that corrects polygon corruption that has been noticed on certain video cards and PC combinations. This is the only change that has been made from your original version of Grand Theft Auto: Vice City. Kan lastes ned her: http://www.avault.com/pcrl/patches_temp.as...asp?patch=gtavc Du kan jo og prøve å installere xp for å se om det fungerer der da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå