OeO Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei Skal sette opp en ny maskin om 2-3 dager. Skal kjøre 2 stk 1000GB disker i Raid0, så vil ende opp med en 2000GB partisjon(NTFS) i windows7. Vurderer om jeg skal partisjonere ut noen hundre GB til systemdisk, så det går kjappere å defragmentere senere. Eller vil ikke det ha så mye å si, siden de fleste filene som kommer til å ta opp plassen er "større" filer? Noen tanker om dette? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Pleier å kjøre 64GB til windowsinstallasjonen. Resten kan du egentlig gjøre som du vil med - det avhenger av dine egne preferanser og rutiner. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Har bestillt et MSI P55-GD65 hovedkort med Intel RAID kontroller. Kan jeg opprette en speilet RAID partisjon for windows installasjonen OG en stor stripet partisjon for filer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har bestillt et MSI P55-GD65 hovedkort med Intel RAID kontroller. Kan jeg opprette en speilet RAID partisjon for windows installasjonen OG en stor stripet partisjon for filer? Om du velger å gjøre det sånn, må du ha 4 disker. Like greit å kjøre alt i en partisjon. Win 7 skal sortere filene på en helt annen måte enn tidligere, men kan desverre ikke finne referanse på den påstanden. Har kjørt win7 lenge nå og min erfaring er at defragmentering trengs ikke så ofte som før... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Fikk det til. Har en partisjon på 100GB som er speilet, og en partisjon på resten som er stripet. Det heter vel egentlig RAID-array og ikke partisjon i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Et lite bilde av diskbehandleren ville jeg satt stor pris på... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Siden RAID er opprettet i Intel sin RAID-kontroller opptrer de som 2 fysiske hardisker for windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå