Newlaptop Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har nå endelig fått refundert min Hp Pavillion Dv9550Eo som kosted 15k for to år siden. Så nå har jeg 15 000 kr og er igjen på utkikk etter en gaming laptop. Er for tiden i militæret så har alt for mye fritid.D Har sett på Multikom sin Compal KHLB2 men følgende specs: 1920*1080 Hd skjerm Core 2 duo P9700 320GB 7200 HD 4GB ram Til 10570kr Og Multikom sin Kunshan med følgende specs: Core 2 duo P9700 320GB 7200 HD 4GB G.skill Ram GeForce GTX 260M 1024MB til 15060kr Eneste forskjellen er Gskill rammen og skjermkortet. Plus at KHLB2 har fått mye minus for usolid "kabinett" og dårlig høyttalere hvor Kunshan stiller sterkt med solid kabinett med bra utseende og greie høyttalere. Er som sagt i militæret og er ganske interresert i en laptop som fungere til gaming. Trenger jeg virkleig å koste på ekstra 5k for skjermkort oppgradering? I tillegg fant jeg sidene til pctorque hvor de selger Sager datamaskminer. Jeg ser at dette er noe av det samme som multikom sine datamaskiner og lurere på om noen har erfaring med Multikom sine eller Pctorcue sine sager's. Trenger hjelp til å velge her ... Har 20k til disp men har ikke lyst til å bruke så mye. En kamerat sa jeg burde vente et par måneder pga at når W7 releaser kommer det en del nye skjermkort etter DX11.. Men orker ikke vente flere måneder.. Militæret = mye dødtid.. All hjelp er VELDIG satt pris på.. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Enig at om du har pengene er Kunshan bedre. Men den koster vel ikke nødvendigvis 5000 mer vel? Trenger du så kraftig prosessor for eksempel? Tror også at du glemte å legge til operativsystem? (Dvs den er enda dyrere) Husk også at det er ukjent leveringstid for KHLB2 med full HD-skjerm Hvis du ser etter et alternativ har du fx Dell XPS 16 med skjermkortet ati radeon 4670 til 12k for 2,4GHz prosessor og 14k for 2,8GHz prosessor. Og uansett hva du velger- anbefaler ikke å vente på dx11-kortene. Gudene vet når det kommer en pc med de kortene som du har lyst på/er i passe prisklasse osv osv Lenke til kommentar
Newlaptop Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Vell, jeg vil gjerne ha P9700 2.8GHz prosessoren som jeg også har valgt i KHLB2 til 10800kr (ble 10800 med bluetooth). Jeg vurderer å vente med OS til W7 kommer ut. Jeg vet jeg kan kjøpe vista med muligheten til gratis oppgraderring men jeg hater vista:D Det som gjør at kunshan kommer litt høyerer er at jeg vil ha 260m kortet som koster 1700 ekstra. Vil ikke at dataen skal bli utdattert med en gang. Ringte med multikom og de sa at HD skjermen kommer 1 september. Men igjen så har jeg lest at de tidligere sa at den kom i juli osv. Så vet jo aldri. Noen som har noen erfaringer med å bygge pc fra amerikanske sider som PcTorque. Får jeg så at jeg fikk mer for pengene der pga lav dollar (1-6). Men blir kanskje en del i frakt. Og er det sikkert? Vet det er opp til flere threads på samma tema men trenger hjelp kjapt. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Minner om at om du importerer mister du forbrukerrettigheter som du har hvis du kjøper fra en norsk butikk. Kjipt om noe skulle bli ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå