Horrorz Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hey dere. Har spilt i 2 år nå og har blitt hacket rundt 4-5 ganger i løpet av denne perioden. Har ikke gitt ut passet eller usernamet til NOEN, så jeg skjønner ikke hvordan dette kan skje. Ringte også Blizzard men de sa at navnet mitt, som står som account holder, ikke var mitt. Så enten har jeg plutselig skiftet navn, eller så har hackeren skiften acc holders navn. Noen idê om hvordan jeg kan få den tilbake eller ihvertfall sikre den bedre for fremtiden hvis jeg starter på nytt? Og ja, jeg skifter pass hver 2 uke. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Denne? Du blir ikke hacket på brute force, det er en keylogger på pcen din. Det kan være mail du har åpnet, lenker du har trykket på osv. Endret 14. september 2009 av War Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 En ting jeg skal si først. Det er UMULIG å få byttet navn på kontoeier uten å sende inn offisielle papirer som beviser at du har byttet navnet ditt på ordentlig. Vet ikke helt hva du har greid å få til men høres ut som du er veldig uforsiktig med kontoen din. Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132 Problem solved. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Om jeg hadde hatt passordet "detteermittpassord1234", hadde jeg skrevet passordet mitt inn på følgende måte: 1234 ord pass mitt er dette Om man skriver inn passordet slik, i omvendt rekkefølge og oppstykket, lurer det en eventuell keylogger. Det som er viktig å huske på, er å trykke med musen på starten av feltet du skriver inn i, ikke bruk "home" eller piltastene for å scrolle til starten av feltet. Keyloggeren vil tro passordet ditt er: "1234ordpassmitterdette" Jeg har spilt siden vanilla wow og aldri blitt hacket. Endret 15. september 2009 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
Felhart Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har spilt WoW siden 2005 og har blitt hacket kun en gang. Da hadde jeg lastet ned Curse Profiler og etter et par dager så var alt gear på 3 chars borte. Jeg sletta Curse Profiler, gjorde alle anbefalte scans og skiftet til et avansert passord som jeg har nedskrevet i en mappe. Nå copy/paster jeg bare hver gang jeg skal logge på, og har ikke hatt noe form for problemer etterpå. Dette gjorde jeg fordi jeg ikke gadd å kjøpe authenciator. Er ikke idiotsikkert, men går helt sikkert bra hvis du bruker hjernen litt og ikke lagrer mappa di som "WoW Password" eller noe annet idiotisk. Vær kritisk til alle mails du får fra "BLIZSARD" - Alle linker du får tilsendt - eller ser på forumer. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har spilt WoW siden 2005 og har blitt hacket kun en gang. Da hadde jeg lastet ned Curse Profiler og etter et par dager så var alt gear på 3 chars borte. Jeg sletta Curse Profiler, gjorde alle anbefalte scans og skiftet til et avansert passord som jeg har nedskrevet i en mappe. Nå copy/paster jeg bare hver gang jeg skal logge på, og har ikke hatt noe form for problemer etterpå. Dette gjorde jeg fordi jeg ikke gadd å kjøpe authenciator. Er ikke idiotsikkert, men går helt sikkert bra hvis du bruker hjernen litt og ikke lagrer mappa di som "WoW Password" eller noe annet idiotisk. Vær kritisk til alle mails du får fra "BLIZSARD" - Alle linker du får tilsendt - eller ser på forumer. Copy-paste trikset er nytteløst, dersom noen med over 60 i IQ skriver en keylogger tar de høyde for dette og leser copy-paste minnet samtidig. Skrive passordet i feil rekkefølge kan være en ide ja, men fremdeles, har du råd å betale 100kr i måneden for å spille, så har du råd til å kjøpe en auth brikke. Og den er 99% sikker. Kodene den generer er tidsbegrenset, og du trenger flere av dem for å forandre kontoinformasjon. Den er teoretisk mulig å hacke, men praktisk talt umulig å gjennomføre da det må gjøres realtime. Har selv aldri blitt hacket. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003132 Problem solved. +1. Aldri blitt hacket jeg heller, men kan aldri være forsiktig i disse dager, så denne lille tinger er verdt det. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Du ma passe pa hva du installere pa maskinen. Det er regel #1. Jeg har aldri blitt hacka og jeg installerer aldri lugubre ting. Lenke til kommentar
Beloric Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 jeg har spilt siden beta og aldri blitt hacket, men nå har jeg kjøpt meg en kodegenerator Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Appropo Authenticator, hva skjer når den går tom for batteri? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det har jeg også tenkt på, og det er grunnen til at jeg ikke har skaffet meg en Authenticator kan gå tom for batteri, hva da? Authenticator på mobil - jeg bytter mobil en gang i fremtiden, hva skjer da? Altså holder jeg meg til vanlig passord Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Akkurat derfor jeg heller ikke har skaffet en enda. Har aldri hatt noe problem med kontoen min. Og jeg har spilt siden starten, så enn så lenge så funker det knall med vanlig passord. Endret 15. september 2009 av Andrraz Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Spilt siden EU beta, aldri blitt hacket. Bruker sunn fornuft, og blizzard authenticator Lenke til kommentar
Beloric Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Appropo Authenticator, hva skjer når den går tom for batteri? Den skal vare i CA 7 år du får se når den blir tom Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jojo, men HVIS den går tom, hva skjer da? Da får man jo ikke logget inn lenger Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jojo, men HVIS den går tom, hva skjer da? Da får man jo ikke logget inn lenger Du kontakter Blizz med serienr og acc info, så kan de fjerne den. Hvis du har mobile og skal bytte mobil så fjerner du den fra konten ved å skrive inn 2 sikkerhetskoder, så kjøper du authenticatoren på den nye telefonen og legger den inn på kontoen i stedenfor. Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Da ringer du til Blizzard support i 2016 og sier den har gått tom for strøm, så fjerner de den fra kontoen. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Aha, får vel skaffe meg en sånn etterhvert Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det lønner seg ja, jeg ble hacket en gang på en pc som var nyinnstallert. Ingen addons. Eneste jeg gjorde var å gå på blizz hjemmeside å bytte passord. Deretter restartet pcen pga noe updates , når den kom på igjen logget den seg automatisk på internet explorer, msn hjemmesiden. Der sto den i 1 døgn og volla keylogger på pcen. Noen må iallefaLL ha fått tak i det nye passordet som ble forandret på en ny pc som ikke hadde vært på nett andre steder en microsofts hjemmeside og wow eu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå