Skyb3rt Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg instalerte windows 7 på D: mens jeg har vista på C: og etter en stund med windows 7 fikk jeg lyst til å jerne vista, men når jeg skal formatere kommer det en melding: "Windows kan ikke fullføre formateringen." Så hvordan skal jeg da få formatert hardisken med vista på? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Så hvordan skal jeg da få formatert hardisken med vista på? Prøv å start i sikkermodus for å formatere, om ikke det går kan du starte opp windows 7 installasjons platen (eller det du har win 7 på) å gå til der du velger hdd, der formaterer du og avbryter etterpå. Men det er godt mulig at oppstartsinformasjonen ligger på C, om det gjør det må du reparere oppstarten etterpå. Endret 14. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det fungerte ikke for han... Hele pcen er fuckd up.. Men han skal fikse det i dag. Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Start fra innstallasjonsplaten til windows. Der kan du velge å formatere disker. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvilken disk da? Windows 7? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Herregud. Fyren har sikkert ikke formatert systemdisken som Vista var installert på, men kun installert Win7 på den samme disken. Når han så formaterte systemdisken sin, der hvor han sikkert har installert BEGGE operativsystemene sine, så tryner det selvsagt. Det er en fordel å formatere disken nå man installerer et nytt operativsystem, med mindre man er avhengig av dual boot. Stakkars fyr som får råd som ikke stemmer over ens med hans oppsett. Det han også kunne prøve om han har installert Win7 på en annen disk er å kjøre rep. konsoll, for så å kjøre "fix mbr". Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Jeg brukte win 7 cden til å formatere hardisken vista var på, men når jeg hadde gjort det kom jeg ikke innpå noen os'er, og det er fordi som du NikkaYoichi sier at jeg formatrete systemharddisken. Da tok jeg å installerte win 7 på systemhardisken, og da tror jeg jeg skal få til å formatere den andre uten problemer? og nå må jeg til å instalere alt på nytt... Men nå fikk jeg det som jeg ville, så det går nok bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå