Saint_78 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei, første regning etter å ha skaffet meg HTC Hero har akkurat ankommet. Den er 3x så stor som vanlig, uten at jeg har "surfet" mye på VG/Dagbladet/Aftenposten etc. og kun har brukt iPhone eller mobil versjonene av nettsidene. Har heller ikke lastet ned noe epost eller noe fra Android Market, har heller tatt det på Wifi. Det vil si at de "basis" funksjonene som Hero har (vær, Twitter, Facebook etc.) bruker gaske mye trafikk over en måned, selv om det i hvert tilfellet. Jeg har Chess Premium og flere dager har det gått over 20kr/dagen. Greit nok det, men over 30 dager blir det jo 600kr i måneden (min var på 580kr). Jeg er ute etter erfaringer med andre abb og tjenester. Hva passer best egentlig til HTC Hero? Lenke til kommentar
stoelen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Hei, første regning etter å ha skaffet meg HTC Hero har akkurat ankommet. Den er 3x så stor som vanlig, uten at jeg har "surfet" mye på VG/Dagbladet/Aftenposten etc. og kun har brukt iPhone eller mobil versjonene av nettsidene. Har heller ikke lastet ned noe epost eller noe fra Android Market, har heller tatt det på Wifi. Det vil si at de "basis" funksjonene som Hero har (vær, Twitter, Facebook etc.) bruker gaske mye trafikk over en måned, selv om det i hvert tilfellet. Jeg har Chess Premium og flere dager har det gått over 20kr/dagen. Greit nok det, men over 30 dager blir det jo 600kr i måneden (min var på 580kr). Jeg er ute etter erfaringer med andre abb og tjenester. Hva passer best egentlig til HTC Hero? Last ned 3G Watchdog. Fin måte å holde kontroll på trafikken. Jeg ligger på ca 5-6mb om dagen.... [edit] ......og jeg bruker push mail fra jobben også !! JKS Endret 14. september 2009 av stoelen Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kjapt tips! djuice simply med Mobilsurf tilleggspakke, da får du en billig ringe\sms pris, samt 500mb datatrafikk inkl hver mnd :-) Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har Chess Surf king og funker glimrende for min del, 4 gb bruk, etter det så blir du bare redusert i hastighet. Lenke til kommentar
Saint_78 Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Last ned 3G Watchdog. Fin måte å holde kontroll på trafikken. Jeg ligger på ca 5-6mb om dagen.... [edit] ......og jeg bruker push mail fra jobben også !! JKS Watchdog er lastet ned, AKKURAT det jeg er ute etter, takk! Men litt av poenget mitt er at jeg syns de forskjellige "planene" til de forskjellige operatørene er ganske så kjøpe. Tele2 er det umulig å finne frem til GPRS prisene til f.eks. og de aller fleste kjører 20kr per dag. DET blir for dyrt. Har den minste versjonen av SurfKnight hos Chess og skal måle bruken. Forhåpentligvis kommer det flere alternativer (100mb, 200mb, 300mb, 500mb, 1gb, 2gb) etc. og BETYDELIG bedre priser nå som "alle" har en lur telefon. Lenke til kommentar
Saint_78 Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 På 12t har min HTC Hero brukt nøyaktig 607.4kb med data ifølge 3G Watchdog. Da er ikke Twitter, Facebook, Flickr, epost eller browser brukt. Den har ergo mer eller mindre vært ubrukt. Dette blir så 1.24mb per døgn. Med Chess premium blir dette 7,44kr uten at man "bruker telefonen". Per måned blir dette 223,3 kr per måned. Per år blir det 2679kr. Jeg er overhodet ikke glad for at jeg kaster penger ut viduet. Jeg savner flere instillingsmuligheter og kontroll muligheter på HTC Hero. Jeg vet jeg kan skru det helt av, men det må da ann å ha LITT bedre kontroll? Noe ala 3G Watchdog burde HELT klart ha vært installert av HTC/Android. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå