DexterMorgan Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Stemmer, gikk litt fort i svingene her ja. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Siden jeg er såpass noob når det kommer til eBay har jeg et spørsmål. Legger ved bilde. Det jeg lurer på er om jeg slipper toll og moms, ut ifra det han gjør. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Han skriver at det blir merket med 50 USD og som gift, så det er under tollgrensen for gaver fra privatpersoner. Dersom han sender den som et firma går det ikke gjennom. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Mhm. Da får jeg sende en e-post og spørre om han sender som privatperson eller som firma. Men det blir vel uansett ikke den store utgiften når han markerer som 50 dollar og firma. EDIT: Kan firma sende som gave, egentlig? Om svaret på det er nei sender han jo som privatperson. Endret 9. april 2011 av Jostein K. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Vel.. Et firma kan såklart deklarere en pakke som en gave, men hvis en toller ser på en pakke, ser at den tydelig er sendt fra et firma men merket med gave blir den fortollet som en vanlig pakke, for det er ikke noen grunn til at et firma skulle sende en gave til en privatperson. Endret 9. april 2011 av Henrik C Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hva blir prisen på denne jakken? Slik jeg forstår det er moms allerede lagt til, må jeg betale moms en gang til? Regnestykket jeg har kommet frem til er: 110 pund = 975 kroner. 975 + 10,7% = ~1079 1079 + 25% = ~1349 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hvor vanskelig er det egentlig? 975 kr*1,107*1,25=1350 pluss tollgebyr til fortoller, så du ender på drøye 1450 siden CountryAttire.com sender med Royal Mail, som overtas av Posten når den ankommer landet. 1 Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg endte på rundt 1350. Lenke til kommentar
DBM Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Er det fortollingsgebyr på tollfrie varer med verdi på over 200 kr? Isåfall, hvordan går man fram for å fortolle (?) selv og hva vil det koste? Må man da fysisk møte opp et sted? Endret 19. mai 2011 av DBM Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ja, du må betale fortollingsgebyret. Egentlig fortoller du selv når du henter ut pakken din, fordi det er du som betaler for den. Gebyret dekker bare papirarbeid som må gjøres når pakken ankommer landet. Se mer på Posten.no Lenke til kommentar
DBM Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Fuck, Posten tar jo blodpriser. Er det ikke 150 kr eller noe? Jeg tenke på denne typen fortolling. Endret 19. mai 2011 av DBM Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er det noen som har erfaringer med å returnere varer og kreve tilbake toll og moms? Hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Noen som også kan forklare saksgangen med hvordan man får tilbake MVA på et produkt man returnerer, eller slipper å betale det på det produktet du bytter det med? Om du har kjøpt ett klesplagg f.eks som er i feil størrelse, og du vil bytte den, bør du merke den som "repairs". Ellers vil tollmyndighetene kreve dobbel avgift. Jeg har ikke forstått hvordan man får tilbake mva og toll om man vil sende en vare tilbake. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 http://www.dinside.no/512042/importkalkulatoren /thread Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har nylig lært noe ekstremt interessant i forhold til å unslippe momsbehandling. Men det er nesten så bra at jeg ikke tørr si det her. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Du bruker "i forhold til" feil. Det betyr "sammenlignet med". 3 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg har nylig lært noe ekstremt interessant i forhold til å unslippe momsbehandling. Men det er nesten så bra at jeg ikke tørr si det her. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har lest mye om JetCarrier her. Er det noen fordel med Jetcarrier i det hele tatt, untatt ved å bruke det hos internettbutikker som ikke sender til Norge? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 JetCarrier er jo lagd for de som trenger å få noe sendt til Norge når de man bestiller fra ikke kan gjøre det. Er jo akkurat det som er bruksområdet og det de har basert bedriften sin på, så hvorfor man skal bruke de til noe annet forstår jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Dersom jeg bestiller en vare til £ 195 fra England (17,5 % VAT) til Sverige, henter den i Sverige og tar den med til Norge - Har jeg noen mulighet for å få refundert VAT/MVA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå