Gå til innhold

Den store Uncharted 2: Among Thieves-tråden! -Generell diskusjon før og etter release


Meh.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har problemer med å få skaffet dette trofeene:

 

Steel Fist Master Bronze Trophy

Defeat 20 enemies with a single punch, after softening them up with gunfire

 

Jeg mener jeg har gjort det korrekt, men får fortsatt ikke Trofeet. Har myket dem opp med noen skudd og deretter slått dem med ett slag.

 

Noen skudd? Eg brukte alltid bare ett skudd før eg dengte dem ned med ett slag, vet ikke om det har noe å si hvor mange skudd du bruker men...

 

EDIT: Fant forresten ut en fiffig liten sak:

 

Method 1:

1. Play through crushing until you get a gun in chapter 1

2. Pause

3. Change the difficulty to whatever you have unlocked tweaks on

4. Enable Tweaks

5. Save and quit to main menu

6. Go to options and change difficulty back to what you originally chose

7. Continue

 

 

Har prøvd denne selv nå og det funker, har på One shot kills og infinite ammo. ;)

Endret av SideSwipe
Lenke til kommentar
EDIT: Fant forresten ut en fiffig liten sak:

 

Method 1:

1. Play through crushing until you get a gun in chapter 1

2. Pause

3. Change the difficulty to whatever you have unlocked tweaks on

4. Enable Tweaks

5. Save and quit to main menu

6. Go to options and change difficulty back to what you originally chose

7. Continue

 

 

Har prøvd denne selv nå og det funker, har på One shot kills og infinite ammo. ;)

 

Ahhh, prøvde det og det funket fett. Angrer nå på at jeg bare spilte på Normal første gang. Så hvis jeg skulle gidde å gå etter platinum nå må jeg gå gjennom 2 ganger til + en gang til for å samle alle skattene :/

Lenke til kommentar

Dette spillet er dritfett!

 

MEN...

 

Jeg personlig synes multiplayer delen er veldig irriterende. Ofte venter jeg på spillere i evigheter, og at ofte, når jeg er ferdig med en runde og vil spille mer uten og måtte vente lenge igjen, så trykker jeg på Bli med på lag eller hva det heter, men alle forsvinner jo, så ender det jo bare opp med at jeg blir lagleder, og må starte fra scratch igjen. Skikkelig kjipt, for hvis man først spiller multiplayer betyr ikke det nødvendigvis at jeg kun skal spille en runde. Men dette er kanskje annerledes med rangert multiplayer modusen. ikke vet jeg.

 

Noe annet som irriterer meg er den ekstreme granatfesten de fleste matchene blir til. Har man ikke granat eller hagle, eller andre eksplosiver er man så godt som død. Det blir altfor repeterende. Hvis granater er en så stor del for dette spillet, kunne de ha påkostet seg en "kast tilbake" funksjon, det tror jeg veldig mange ville hatt glede av, og ikke bare meg.

 

Så over til det matchmaking systemet. Altså, hva tror spillet da? At jeg som level 10 er like god som de på 50? Tydligvis. Utallige ganger har jeg endt opp med et lag som har deltagere med lvl lik min, og kanskje 1 person med lvl 40, mens det andre laget ender opp med, 34, 50, 49 osv..

 

Er dette bare noe jeg irriterer meg over, eller er jeg ikke alene?

 

Nå skal det riktignok sies at jeg kjøpte jo ikke dette kun for og spille multiplayer, men, jeg synes ideen om multiplayer i uncharted er utrolig kult, det er bare dårlig gjennomført etter min mening.

 

Da fikk jeg blåst ut litt frustrasjon :p

Lenke til kommentar

Fullstending uenig i nesten alt du skriver om multiplayer. Granater og hagle er ikke alt, men det er bra. Klarer du ikke å drepe folk med pistol eller maskingevær er du bare rett og slett ikke god nok. For min del er AKen god nok i nesten alle situasjoner. Matchmaking tar ikke så lang tid heller for meg, men er enig i at lagene noen ganger blir skjevt fordelt.

 

Det at du trykker x når et gaame er ferdig er for å få med noen av de du spilte med i party, ikke at man startet et nytt game med en gang.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Sykt juks da. Troféer er liksom for å vise at du har fått til noe. LAVMÅL

 

Ingen som har sagt en SKAL bruke det, eg spiller nå på crushing og er halveis, har ikke tenkt å bruke "cheat'ene" før eg har klart å runde det på crushing.

 

Måkke du slå helt knute på deg selv da ;)

 

Er ikke som om jeg sa direkte til deg, men det er tydeligvis enkelte i denne tråden som er interessert i dette.

Lenke til kommentar
Dette spillet er dritfett!

 

MEN...

 

Jeg personlig synes multiplayer delen er veldig irriterende. Ofte venter jeg på spillere i evigheter, og at ofte, når jeg er ferdig med en runde og vil spille mer uten og måtte vente lenge igjen, så trykker jeg på Bli med på lag eller hva det heter, men alle forsvinner jo, så ender det jo bare opp med at jeg blir lagleder, og må starte fra scratch igjen. Skikkelig kjipt, for hvis man først spiller multiplayer betyr ikke det nødvendigvis at jeg kun skal spille en runde. Men dette er kanskje annerledes med rangert multiplayer modusen. ikke vet jeg.

 

Noe annet som irriterer meg er den ekstreme granatfesten de fleste matchene blir til. Har man ikke granat eller hagle, eller andre eksplosiver er man så godt som død. Det blir altfor repeterende. Hvis granater er en så stor del for dette spillet, kunne de ha påkostet seg en "kast tilbake" funksjon, det tror jeg veldig mange ville hatt glede av, og ikke bare meg.

I Uncharted 2 er håndgranater "the name of the game". Dette er nok mye på grunn av cover-systemet. To spillere låst bak hver sin vegg med hver sin rifle kan bli en ganske kjedelig affære. Så regn med å bli drept noen ganger på denne måten, og etterhvert vil du nok også lære deg hvordan man kommer seg unna. Og "kast-tilbake" ville naturligvis gjort ting enda verre. Og at du i det hele tatt nevner hagle, skjønner jeg ikke. Har praktisk talt aldri blitt drept av ei hagle, men Pistole'n ser ut til å være ganske populær. Uansett synes jeg våpenbalansen er tilnærmet perfekt, mye bedre enn det som er vanlig i slike MP-spill.

Så over til det matchmaking systemet. Altså, hva tror spillet da? At jeg som level 10 er like god som de på 50? Tydligvis. Utallige ganger har jeg endt opp med et lag som har deltagere med lvl lik min, og kanskje 1 person med lvl 40, mens det andre laget ender opp med, 34, 50, 49 osv..

Vil du spille mot folk på ditt ferdighetsnivå, velger du Ranked. Enklere kan det ikke bli.

Er dette bare noe jeg irriterer meg over, eller er jeg ikke alene?

 

Nå skal det riktignok sies at jeg kjøpte jo ikke dette kun for og spille multiplayer, men, jeg synes ideen om multiplayer i uncharted er utrolig kult, det er bare dårlig gjennomført etter min mening.

 

Da fikk jeg blåst ut litt frustrasjon :p

Her var det mye unødvendig klaging. Spill mer for å lære deg våpenspawns, utnytt boosterne til din fordel.

Lenke til kommentar

Angående rankede matcher, jeg finner aldri folk som stemmer overens med mitt level. Jeg ser at det prøver å finne først, men det gjør det aldri så det bare finner noen tilfeldige spillere. Slik ender jeg som regel opp på et lag hvor folk bare er så vidt "bedre" enn meg, mens det andre laget er proppfullt av erfarne spillere. Dette har gjort at jeg har holdt meg litt unna online hittil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...