Gå til innhold

Den store Uncharted 2: Among Thieves-tråden! -Generell diskusjon før og etter release


Meh.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du må runde det på hard?

Ble nettopp ferdig med spillet nå, og at det er veldig bra skal jeg ikke krangle på. Men det blir nesten litt for mye av det gode til tider, og da mener jeg skyting og klatring. Med en så nydelig spillmotor savner jeg litt flere seksjoner hvor man bare nyter utsikten og føler flyten. Da ville actionscenene vært mer klimaktiske også, og ikke bare en i en ganske flat linje av overdrivelser.

Lenke til kommentar

Ok, men da skal jeg ha siste ord siden det var du som unødvendig grov den opp, ellers måtte du prøvd å runde av i en litt annen tone. Dette er en diskusjonstråd, og da må det være lov å komme med meninger. Det eneste off topic her var at du prøvde å avvise meg med et "klager"-stempel uten egentlig å argumentere. Selvfølgelig har folk forskjellige meninger, det betyr ikke at det ikke går an å kritisere. Spillet hadde nytt godt av en svingende spenningskurve, da ville klimaksene blitt tydeligere. Slik det er kan det fort bli litt masete. Vær gjerne uenig, men argumenter hvis du skal motsi meg.

Lenke til kommentar
Ok, men da skal jeg ha siste ord siden det var du som unødvendig grov den opp, ellers måtte du prøvd å runde av i en litt annen tone. Dette er en diskusjonstråd, og da må det være lov å komme med meninger. Det eneste off topic her var at du prøvde å avvise meg med et "klager"-stempel uten egentlig å argumentere. Selvfølgelig har folk forskjellige meninger, det betyr ikke at det ikke går an å kritisere. Spillet hadde nytt godt av en svingende spenningskurve, da ville klimaksene blitt tydeligere. Slik det er kan det fort bli litt masete. Vær gjerne uenig, men argumenter hvis du skal motsi meg.

 

Det er jeg enig i, det var nesten mer sånn i Drake's Fortune. Sånn som spillet er nå er det 10/10, haddendet vært mer svingende spenningskurve ville det vært 11/10. Spillet er nydelig akkurat sånn som det er.

Lenke til kommentar

Da runda jeg spillet på hard, med 10 timer og 11 minutter spilletid. :)For et spill!

 

 

Slet veldig på slutten der mot Lazarevic, like før jeg kasta kontrolleren i veggen. :p Men koselig slutt da, Nathan Drake og Elena Fisher sammen. Herlig! Gleder meg allerede til oppfølgeren. :)

 

 

I morgen blir det samling av trophies og begynne på crushing. :)

Lenke til kommentar
Ble nettopp ferdig med spillet nå, og at det er veldig bra skal jeg ikke krangle på. Men det blir nesten litt for mye av det gode til tider, og da mener jeg skyting og klatring. Med en så nydelig spillmotor savner jeg litt flere seksjoner hvor man bare nyter utsikten og føler flyten. Da ville actionscenene vært mer klimaktiske også, og ikke bare en i en ganske flat linje av overdrivelser.

 

Det var omtrent slik jeg opplevde det første spillet. Dynamikk er utrolig viktig å få grep om, spesielt med så filmatiske og intense spill. Vedvarende adrenalinkick og spenningstopper er umulig å få til, et spill må ha litt dødtid for å nå de største høydene.

 

Vet ikke om det samme er tifellet for 2-ern, da jeg ikke har skaffet spillet enda.

Lenke til kommentar

Spilt gjennom på normal selv, vil gi spillet 8/10. Oppskriften for spillet skinner altfor mye gjennom og blir til tider veldig kjedelig, det er lange sekvenser med skyting også lange sekvenser med utforsking/klatring for så å komme til en ny lang sekvens med å hoppe rundt. Det er altfor lite blandet sammen, og det føles fort veldig repetetivt og på slutten satt jeg å håpet at spillet skulle være ferdig, "boss"-fightene er latterlige alle sammen (de få som var) og det ble litt vel mye scripting mot slutten, virket som noe løsnet eller falt ned for hvert skritt jeg tok.

 

Ikke en dritt i spillet er nytt, alt er tatt fra allerede store og etablerte serier, ergo seen it all before.

MEN, det er alltid et men, grafikken,historien (som er relativt plausibel, hvertfall inntil furballsa kommer) og den nydelige voiceoveren hjelper et ellers så gjennomsnitlig spill hva spillbarhet gjelder. Helt klart 10timer som jeg ikke angrer på at jeg brukte på U2 men etter all hypen fra spillsider, fanatiske fanboys og andre ymse kilder så hadde jeg foventet mer.

 

now, shoot me.

Lenke til kommentar

Om jeg spoiler en ting så spoiler jeg vel mer en jeg har gjort, så jeg kan godt spoile om du vil det? Drake er en robot og dama hans dør halveis inn i spillet, etter det så styrer du en tre-hjulsykkel som leter etter støttehjulene sine.

 

Sorry for spoiling.

 

Og nei, jeg har ikke spoilet noe eller sagt noe som ikke er sagt tidligere i tråden desverre, unntatt min kjemptestore spoiler i denne posten da, men er litt spenning igjen såklart...vil han finne støttehjulene?

Lenke til kommentar

Provoserende? Det er min mening, simple as that. Men ja det er en del ting jeg ikke liker med spillet, men når jeg følger med på historien, hører voiceoveren og ser grafikken så er jeg solgt, men da er jeg mer opphengt i "filmaspektet" av U2, er jo så nærme man kommer en spillefilm i spillversjon, nydelig gjort.

 

Må vel også nevne at jeg ikke synes absolutt all skyting/kltring etc var dritkjedelig, men når jeg kom rundt chapter15 så skal jeg innrømme at jeg ble drittlei =P Alt jeg sier er at det burde vært mere blandet, det hadde smoothet opp spillopplevelsen noe sinnsykt, også som andre har sagt så skulle jeg ønske det var mye mere epic views, ingenting er som å klatre opp fjelltopper for så å se noe helt sinnsykte greier på andre siden, og med den grafikkmotoren kunne de fint gjort det.

 

For vel også legge til en liten ting siden alt som ikke er positivt til U2 er "provoserende", jeg har Xbox360 og har aldri hatt sansen for PS3, men lånte PS3 av en kompis og spillet av min far og det er uten tvil det beste singelplayer spillet til nå i denne generasjonen for min del.

 

Gleder meg allerede til U3 (regner vel med at de bygger videre på denne suksessen?), om de da luker bort noen av de mindre morsome tingene så ser man fort på et spill som høster 10/10 mange flere steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...