mauren Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Fikk karakteren D i både Juridiske emner og Makroøkonomi. Har B eller høyere på resten av karakterene for 1 året markedsføring. Går nå tredje året. Jobbmessig, er det noe poeng for meg å ta det opp? Ser arbeidsgiver på alle mine karakterer når jeg skal ut i jobb? Kommer mest sannsynelig til å jobbe med noe som ikke krever de største makroøkonomiske og juridiske kunnskapene.. Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Begge er førsteårskarakterer, og altså ikke like avgjørende for inntrykket som karakterene på andre- og tredjeåret. Tar du Ungkar i Forretningsjus ville jeg nok vurdert å ta opp igjen jussen, men ikke ellers. Lenke til kommentar
mauren Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Takk for ditt synspunkt krikkert! Andre som har erfaring/kunnskaper rundt akkurat dette med førsteårskarakterer og hvor mye det teller ? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg aner ikke hvor stor vekt potensielle arbeidsgivere innenfor markedsføringsbransjen legger på karakterer. Men så vidt jeg vet, er det ikke helt enkelt for nyutdannede å få jobb, og da gjelder det å kunne skille seg positivt ut fra "konkurrentene." Og er du en flittig maur, skulle det gå greit å ta fag opp igjen. Lenke til kommentar
mauren Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Takk for svar frevild! Men er det ikke slik at arbeidsgiver ofte ikke ser så mye på karakterene i markedsføringsrelaterte jobber? Har hørt at veldig mange ser mer på sosiale antenner o.l. Noen som vet om dette stemmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå