Moffe247 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei! Jeg er på utkikk etter trimmuligheter til min Honda XR 125L. Den er standard 12hk, men kunne tenkt meg å få hentet ut 3hk til, for å få den opp til grensen på 15hk. Den eneste muligheten jeg vet om for øyeblikket er effektanlegg fra Arrow. Sportbikeshop.co.uk Er det noen andre muligheter for trim som er tilgjengelig? Skal som sagt bare trimmes opp litt, så noe ekstremt er ikke nødvendig. Setter pris på svar! - Thomas Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Et effektanlegg vil ikke utgjøre noe særlig mer enn 1-2hk. Det er ikke noe trim å hente ut av en slik 4 takt. Forøvrig så vil det være ulovlig å ha 15hk når det er oppgitt 12hk i vognkortet. Lydnivået vil også være ulovlig, om du da er en person som ikke ønsker å gjøre ulovligheter. Billigste måten å hente ut mer effekt vil være å selge sykkelen og kjøpe en 2 takt. Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Er det ikke lovlig å hente ut flere hester, så lenge effekten ikke overstiger 15 hk? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Det er A1 lappen som begrenser til 11KW/15HK. Kjøretøyet i seg selv er begrenset til det som er oppgitt i vognkortet. F.eks på min sykkel(KTM 125 EXC) så står det 4.4KW, som er 5.9HK. Dette er pga utslippskrav forøvrig, kjører selvsagt fulleffekt. Men uansett, det vil da være ulovlig å ha noe som helst over 5.9HK, da det er det som er oppgitt i vognkortet. Men altså, sjansen for å bli tatt med trim på lett-mc er minimal, spesielt på 4 takt, så det er bare å bytte ut deler. Endret 14. september 2009 av Scotty Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Takk! Har du noen forslag om hva som kan byttes ut? Lenke til kommentar
jon ivar vassli Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 det er ikke noe kunst og trimme 4-takt, det er bare noe vanskeligere. forgasseren er ubrukelig på honda xr 125l det er en plombe i nåla som ikke er så lett og løsne men da trenger du ny forgasser. ta også og borre et hull i luftfiltere. det skal du gjøre i den gummiringen med 2 hull, borr opp det siste slik sykkelen får mere luft. men det etter du har fått på ny forgasser. gjerne 28 mm forgasser. Lenke til kommentar
fredfrek Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 hvis du sliper ned innsuget å utblåsinga så det blir ''glatte'' overganger kan du dra ut ca 2hk Lenke til kommentar
MariusB95 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Erstatt hjernen med Dynojet Powercommander så endres innsprøytninga og den får mer bensin / luft, med mindre du har forgasser, da kan du bytte den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå