Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim til Honda 125 4-takt (XR 125L)

Moffe247

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter trimmuligheter til min Honda XR 125L. Den er standard 12hk, men kunne tenkt meg å få hentet ut 3hk til, for å få den opp til grensen på 15hk.

Den eneste muligheten jeg vet om for øyeblikket er effektanlegg fra Arrow. Sportbikeshop.co.uk

Er det noen andre muligheter for trim som er tilgjengelig? Skal som sagt bare trimmes opp litt, så noe ekstremt er ikke nødvendig.

Setter pris på svar!

- Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et effektanlegg vil ikke utgjøre noe særlig mer enn 1-2hk. Det er ikke noe trim å hente ut av en slik 4 takt. Forøvrig så vil det være ulovlig å ha 15hk når det er oppgitt 12hk i vognkortet. Lydnivået vil også være ulovlig, om du da er en person som ikke ønsker å gjøre ulovligheter. Billigste måten å hente ut mer effekt vil være å selge sykkelen og kjøpe en 2 takt.

Lenke til kommentar

Det er A1 lappen som begrenser til 11KW/15HK. Kjøretøyet i seg selv er begrenset til det som er oppgitt i vognkortet. F.eks på min sykkel(KTM 125 EXC) så står det 4.4KW, som er 5.9HK. Dette er pga utslippskrav forøvrig, kjører selvsagt fulleffekt. Men uansett, det vil da være ulovlig å ha noe som helst over 5.9HK, da det er det som er oppgitt i vognkortet.

Men altså, sjansen for å bli tatt med trim på lett-mc er minimal, spesielt på 4 takt, så det er bare å bytte ut deler.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

det er ikke noe kunst og trimme 4-takt, det er bare noe vanskeligere. forgasseren er ubrukelig på honda xr 125l det er en plombe i nåla som ikke er så lett og løsne men da trenger du ny forgasser. ta også og borre et hull i luftfiltere. det skal du gjøre i den gummiringen med 2 hull, borr opp det siste slik sykkelen får mere luft. men det etter du har fått på ny forgasser. gjerne 28 mm forgasser.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...