Gå til innhold

Kan ikke lage trådløst nettverk på pcen

Danny92

Anbefalte innlegg

Ellu!

Jeg er da på en skolepc som jeg gjerne vil lage trådløst nettverk. Hjemme så har jeg ikke trådløst og er nøtt til og lage nettverk får å få nett på ipoden :p Det som funker forige uke funker ikke nå.. Jeg har admin rettigheter på skolepcen, en vanelig bruker og en admin bruker. Får ikke nett med admin brukeren på skolen, men det gjør jeg med den vanelige brukern. Det som er, er at når jeg prøver og opprette er nettverk så står det at jeg ikke har tilgang til den tjenesten eller noe, jeg fikk noen andre i klassen til og prøve og de fikk det samme. Jeg har med admin brukern ikke full tilgang til pcen, kan ikke lage, endre og lage nye brukere på pcen f.eks.. Er det en mulighet få til denne lille tingen jeg trenger? Jeg har prøvd så og si alt, lagd ny "gruppe" og legge den til admin brukern men det endres tilbakke når jeg logger ut og inn.. Gir snart opp!! Dette er en dell latitude D531 vista bisnis..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet hvordan jeg gjør det, men nettverksansvarlig har slått av den funksjonen får drøye 2 uker siden. Og jeg vil liksom bruke denne funksjonen hjemme. Jeg kan heller ikke koble meg til nettverk som er lagd av andre..

Endret av Danny92
Lenke til kommentar

Hvorfor skaffer du deg ikke bare en billig trådløs router? Koster ikke mange hundrelapper og det er som regel bare å plugge inn kablene, så er den oppe og kjøre.

Jeg har selv omgått policy på den måten ved å bruke tredjeparts trådløs styring. Altså det fra Dell, burde fungere da det ikke er styrt av Windows Zero Config.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...