Abigor Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Jeg søkte om stipend for høyere og annen utdanning hos lånekassen, på grunn av at jeg ikke oppfyller kravene for ungdomsrett. Endret 14. mars 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er du under 25, eller blir du det i år? Du har søkt om stipend på grunnlag av "Høyere og annen utdanning". Du går på vgs, altså rett til stipend pga høyere utdanning bortfaller. Innen annen utdanning så må du oppfylle kravet om "videregående opplæring for voksne som har rett til slik utdanning etter opplæringsloven § 4A-3". § 4A-3 kan du lese her: http://lovdata.no/all/hl-19980717-061.html#4A-3 Først og fremst så må du være eller bli 25 i år. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 jeg er i samme bås som deg her. Søkte først om for vanlig vgs, men fikk ikkeno. Fikk da beskjed fra lånekassen at jeg måtte søke på høyere utdannings duden. Er ca 5 uker behandlingstid, så har ikke fått noe svar enda. Mener også å huske at du plotter inn at du går på vgs når du søker der også. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Ja jeg søkte på nytt om stipend for vanlig vgs, men vet ikke hva som skjer. Lang behandlingstid ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå