Gå til innhold

Tv ut ???

Anbefalte innlegg

Jeg har sarr opp en pc i stua mi som jeg har Mp3 på..... Men når jeg skal ha bilde på tv ser jeg ikke en dritt..... Det er for uklart..... Hva er galt???

Hvis jeg kjører film eller no blir deg klart som F***... men når jeg går ut i Windows og kjører Winamp eller no blir det bare groms....

Skjermkort: Gf4 TI4200 128MB Tv ut, Dvi

HJELP!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Signalet fra datamaskinen er jo egentlig VGA, ikke Pal, som er Norsk standard. Det er bare en omformer, å som dere andre som har vært borti dette før, vet sikkert at hvis du bruker omformer på signalene, blir det litt "loss" på signalene. I tilleg har du det at vanlige tver ikke er laget for så høye oppløsninger!

Jon

Lenke til kommentar

Det er snakk om tv-ut her, så at VGA != PAL har ingenting med saken å gjøre. Og PAL er ingen norsk standard.

Det ser grisete ut fordi tven har interlaced fremvisning i motsetning til en skjerm som er progressiv, og at du har valgt en kombinasjon av utsignal, oppløsning og skriftstørrelse som ikke blir helt bra. Som jonhs er inne på, du bør velge PAL som utgangssignal (ikke NTSC), skru ned oppløsningen og sette opp skriftstørrelsen. Kvaliteten du får er avhengig av flere ting, blant annet tven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...