Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Ser at det er mange slike tråder fra før, men ingen av dem var ute etter det jeg leter etter (som jeg så i allefall).Har lyst til å lære meg kampsport. Hvorfor? Mange grunner: Selvforsvar, fysikk (muskler som faktisk kan brukes, ikke sånne digre "pumpe jern" muskler) + stabilisator, balanse og mental styrke for å nevne noen.Er ikke særlig myk så vil derfor helst unngå idretter som baserer seg på høye spark o.l. Har sett på aikido og det ser litt kult ut.Ser etter noe som er allsidig og kan brukes hvis jeg havner i trøbbel med en sværing eller noe lignende, selv om dette ikke er hovedgrunnen. Ser heller ikke etter kampsporter som baserer seg på bakketeknikker. Endret 30. april 2017 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
medforuten Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Heisann! Høres jo midt i blinken ut dette. Aikido vet jeg ikke så mye om men har sett litt på teknikkene der og det ser veldig kurrant ut. Enig med deg, dropp kampsporter med mye høye spark. Akrobatiske sporter som legger vekt på høye spark og fancy teknikker krever for mye trening for for lite praktisk betydning. Kampsporter som baserer seg på enkle teknikker en person i vanlig fysisk form kan klare å mestre, er best, krav maga har jo mye denne filosofien, ellers er det å lære seg å bokse litt som å lære seg å sykle, det dabber av men du mister det aldri, jeg trente kickboksing og sparkene der var jo helt verdiløse etter en måned eller 2 uten smertefull tøying, det må du holde konstant vedlike ellers stivner du RASKT. Ikke ta for gitt at du gidder å trene 3-4 dager i uka (minst) for å mestre sånt i all evighet, du kan gå lei. Har du ikke rått konkurranseinnstinkt og elsker å sprette rundt før du begynner på kampsport gjør du det neppe etter heller, målet må være å finne en kampsport som kan gi raskt nytte for treninga og som du ikke trenger mer enn 1-2 kvelder i uka på å trene for å ha litt utbytte av det både fysisk, selvforsvarsmessig og mentalt (sosialt og alt det der), og at du velger dette fordi du synes det er en morsom måte å trimme på og liker det du gjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Akkurat det jeg mener.Usikker på hvor mye jeg har tenkt til å trene, men det finner jeg jo fort ut av. Endret 30. april 2017 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Men er fortsatt ikke sikker på hva jeg burde velge Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 www.oslontn.no Kan trygt anbefale deg den klubben. Jeg trener ikke der selv, for jeg bor for langt unna. Klubbens daglige instruktør er Roy Rolstad (4. dan). Han har en over gjennomsnittlig kampsportkompetanse med svart belte innen veldig mange stilarter, og er en ringrev i selvforsvar. I motsetning til feks boksing og krav maga, er Taekwon-Do en veldig variert kampsport, og det forbundet er medlem av norges største kampsportforbund, som gir deg sosiale fordeler som treningssamlinger med folk fra hele regionen, stevner rundt omkring i landet, leirer m.m. Hvis idéen er å bare ta et par treninger og kunne forsvare deg resten av livet, så drøm videre. Hvor ofte har du egentlig bruk for å forsvare deg? Er du mye i trøbbel? De aller aller fleste som trener kampsport får faktisk aldri bruk for det i en livstruende situasjon. Hvis det viktigste for deg er å forsvare deg så raskt og effektivt som mulig, og du skal trene i 40 år fremover i tilfelle du blir angrepet en gang, så har du et utrolig sterkt overlevelsesinstinkt. RBSD (krav maga, keysi fighting method o.l.) er da tingen for deg. Hvis du vil lære selvforsvar, samtidig som du får kommer i bedre form (styrke, kondisjon, smidighet + psykisk), vil komme i et stort sosialt miljø og veldig variert trening, da er Taekwon-Do et godt alternativ. Det er bare tull det med at målet i Taekwon-Do er å sparke høyt. Men ja det er mange typer spark i TKD, både lave, middels og høye. Link til trailer for klubben: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Tenker selvfølgelig på å trene en god stund, målet er å finne noe som i tillegg til alt det andre kan holde meg i form ettersom jeg på en måte trenger noe å gå til for å trene. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Tenker selvfølgelig på å trene en god stund, målet er å finne noe som i tillegg til alt det andre kan holde meg i form ettersom jeg på en måte trenger noe å gå til for å trene. Åja, men daså.... Da anbefaler jeg Taekwon-Do Passer for folk i alle aldre, allsidig, gøy og variert trening, og passer for deg uansett i hvilken form du er i fra før. Det er ingen krav om å være myk heller for å trene det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå