volvov70 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Hvor lang tid kan jeg gå som lærling, før jeg "må" bli hjelpearbeider. Er det en lov om dette? Jeg har nå gått 3,5år som elektrikker-lærling. Grunnen til at jeg har gått så lang tid som lærling er at jeg strøyk første gangen på teorien, sykmelding pga bortgang i familien og at opplæringskontoret har surret mye om alt mellom himmel og jord.... Det var noen som sa til meg at jeg ikke kan gå mer enn 2,5år lærling og hvis jeg ikke har klart fagbrevet på den tiden. Men hvis firmaet fremdeles vil ha meg ijobb så skal jeg ha hjelpearbeider lønn? Noen som har info om dette, så mottas det med stor takk. Mvh Frustrert lærling.... Endret 14. september 2009 av volvov70 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Du kan gå som lærling så lenge du har lærlingekontrakt. Normalt (hvis du ikke er forsinket) skal du bare gå to år på lærlingekontrakt. Fylkeskommunen kan godkjenne lærlingekontrakter som går ut over normal tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå