toloekka Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hei. Jeg har en 3 år gammel Acer Aspire 9303WSMi som jeg synes har blitt veeeeldig treg. Den feiler også ved oppdatering av IE til nyeste versjon. Derfor tenkte jeg og innstallere Windows XP Media Center på nytt fra Recovery Backup. Jeg brant en Recovery Backup da jeg fikk maskinen (Acer Factory Recovery). Når jeg prøver å kjøre Recovery fra den DVDen, får jeg feil ganske fort. Det durer godt fra CD/DVD stasjonen en liten stund, så får jeg "STCDBOOT.ISO could not be loaded. The error code is 65280. Windows failed to open the RAMDISK image". Så måtte jeg jo bare omstarte PCen for å se hvordan dette gikk, men den fant ingen system. Merkelig synes jeg, fordi jeg hadde et annet system på den andre partisjonen (D:) Under oppstart av Recovery sa den jo også at den ville slette alt som lå på C:, som jo var planen, så hvorfor den ikke fant systemet på D: vet jeg ikke. Jeg har en annen XP versjon på en CD (engelsk) som jeg så ville prøve å innstalere, og underveis da spurte den om jeg ville "bruke eksisterende system" eller noe sånt, så den fant da tydeligvis mitt gamle XP Media Center på disk C: Etter at den ble ferdig med dette, fikk jeg nå da to systemer på C:, den "nye" engelske XP, og det gamle XP Media Center. Jeg så nå også XP systemet jeg har/hadde på D: Men, det jeg er ute etter er jo og formatere og innstallere XP Media Center på nytt fra Recovery Backup DVDen, men her får jeg da altså feilen "STCDBOOT.ISO could not be loaded. The error code is 65280. Windows failed to open the RAMDISK image". Hva kan jeg gjøre med dette? Tom Løkka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå