Gå til innhold

Vifter til vannkjølingen! Nanoxia eller Yate loon's?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å bestille vannkjølingskomponenter fra utlandet i dag, og trenger noens mening på hvilke vifter jeg skal bestille..

 

Det står mellom Nanoxia og Yate loon vifter

 

Jeg liker ikke mye støy, så tenkte vifter rundt 1300rpm, etter hva jeg har funnet, så er Nanoxia perfekte vifter, og riktig farge.. Yate loon viftene er også perfekte, og low profile (120x20).

 

http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=826

 

http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...roducts_id=1166

 

Som du/dere kanskje ser, så er prisen vesentlig forskjellig, noe jeg også har tenkt på..

Jeg har forresten tenkt nanoxia pga dens grønne farge (skal kjøre svart-grønt vannkjølingsbygg)

 

Vil det bli trøbbel å sette på vifter av yate loon slaget? ettersom de er 5mm tynnere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal du bruke viftene? På en radiator, eller som kabinett vifter?

 

På en radiator, er det viktig å velge viftene som passer bra til radiatorens spesifikke rilletetthet (vet ikke hva 'fin density' heter på norsk).

 

Til kabinett vifter er det mindre viktig (når man har vannkjøling i tilegg). Man kan velge stillere vifter.

 

 

Har 14 Yate Loon (120x25, 140x25) selv, og de er stille nok for meg. Men jeg bestilte 12 nye 140mm vifter (4x AAC, 4x Acutake, 4x SilentiumPC), så venter på dem. Alle har Fluid Dynamic Bearing (FDB). Skal prøve dem ut.

Lenke til kommentar
Hvordan skal du bruke viftene? På en radiator, eller som kabinett vifter?

 

På en radiator, er det viktig å velge viftene som passer bra til radiatorens spesifikke rilletetthet (vet ikke hva 'fin density' heter på norsk).

 

Ja.. Skal bruke disse på radiatorer som er "spesifisert" eller altså som passer godt til vifter som går på lav hastighet.

 

Jeg vil ikke bruke vifter som går under 1k rpm, så derfor tenkte jeg enten Nanoxia eller yate loons.

Gikk forresten for yate loons viftene, sparte brått 500kr på dette!

 

ellers takk for reply ;-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Anbefaler Scythe Gentle Typhoon.

 

Finnes vifter som beveger mer luft, men disse har bra mot-trykks egenskaper (usikker på oversettelsen her) og de er ekstremt stillegående, selv ved høye turtall pga. utformingen som eliminerer den høyfrekvente viftesummingen.

Disse funker svært bra for lav rpm radiatorer som RX360.

 

Mener du kan finne disse hos Multicom, men sannsynligvis rimeligere å bestille fra amerikansk nettshop pga. god dollarkurs, om du allikevell skal bestille derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...