Gå til innhold

500D, 50D eller D90?

Anbefalte innlegg

Større arbeidsavstand gjør vel også at det kan være enklere å få hele insektet skarpt, DOF blir rimelig tynn når avstandene blir mindre.

DOF blir også tynn med større brennvidde. Så det er blir ikke nødvendigvis enklere.

Tom

Det har du selvfølgelig helt rett i! Må huske å tenke mer før jeg skriver...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke enig i at 50D er en klasse over D90, kanskje en kvart klasse over totalt sett, men det er mange punkter D90 er bedre enn 50D på.

Nå har jeg ikke prøvd D90,men har brukt D300 og 50D side om side og da falt valget på 50D.

Når så det er sagt så er det vel veldig små forskjeller på de fleste kamera i samme klasse og det meste koker vel ned til hva som faller mest i smak hos den enkelte bruker . :cool:

Lenke til kommentar
Jeg hadde valgt D300 fremfor 50D hvilken som helst dag. Den eneste fordelen med 50D vs D300 må være mulighet til å skyte ISO 12800, men der er det så mye støy at det er så å si ubrukelig.

Som sagt er ikke forskjellene stor, men jeg uttaler meg etter EGNE erfaringer med begge kameraene, det er det ikke mange her på forumet som gjør i denne saken.

Uansett så har jeg solgt mine 50D kameraer og venter nå på toppen av toppen innen cropkamere 7D :cool:

Lenke til kommentar

Så, la meg se om jeg har tolket dette riktig:

Å kjøpe et makroobjektiv (som faktisk er velegnet til insektsfotografering) til 6000 til det eksisterende kamerahuset er for dyrt for trådstarter.

Men å blåse opp til ~12000 på et nytt kamerahus + mindre egnet objektiv går helt greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...