opeldude Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 hei, har en opel 1,4 corsa motor, jeg gjærne vil ha litt mer ut av! noen gode rimelige ideer? større eksos og åpent filter vet jeg om. men det er snakk om en hest eller to. noe jeg ikke vil merke no til. åpent for alle forslag! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 ikkenoe vits å kaste bort penger på en så liten motor uten turbo. selg bilen å kjøp deg ny med større motor/turbo Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Den motoren får du ikke mer ut av, iallefall ikke før du har brukt mer penger enn en ny bil koster Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Reduser vekta på bilen heller. Det er 2 måter å bedre vekt\kraft forholdet på, mer effekt, eller mindre vekt, eller helt begge deler da. I ditt tilfelle er lavere vekt det mest aktuelle. Lenke til kommentar
opeldude Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Reduser vekta på bilen heller. Det er 2 måter å bedre vekt\kraft forholdet på, mer effekt, eller mindre vekt, eller helt begge deler da. I ditt tilfelle er lavere vekt det mest aktuelle. hehe ja. mye mulig jeg skulle ha byttet bil. men denna bilen er vært alle penga.. har kommet over en 1,6l som passer rett i festene! noe peiling på hvordan jeg kan fåmer ut av den??? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Samme stoga med 1,6 literen, er jeg redd, hvis det er en sugemotor (ikke turbo eller kompressor). Det skal en del til å få ut mer effekt av en sugemotor, jeg har hørt man regner ca 1000,-, per hk effektøkning. Endret 14. september 2009 av Lefse Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kan jo gjøre som Pimp My Ride og sette på NOS på en fiesta 1.3L ;D Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg sa ikke at bilen hadde godt av det ,D Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Den kommer til å gå som et uvær, en kort stund, rett og slett? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Mja.. More or less! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Du har en "feilhjulstrekt" bil, med bitte liten motor, så det er ingen vits i å trimme den... Legg 50.000 kr på bordet, så har du kanskje 150hk, men da sliter du med å holde deg fast i rattet når du skal dra på litt, så da må du ut med flere titals tusen på understell for å få brukt effekten i bilen... SÅ GLEM HELE GREIA DU, eller kjøp NOS og kjør så lenge det holder Lenke til kommentar
opeldude Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Du har en "feilhjulstrekt" bil, med bitte liten motor, så det er ingen vits i å trimme den...Legg 50.000 kr på bordet, så har du kanskje 150hk, men da sliter du med å holde deg fast i rattet når du skal dra på litt, så da må du ut med flere titals tusen på understell for å få brukt effekten i bilen... SÅ GLEM HELE GREIA DU, eller kjøp NOS og kjør så lenge det holder hahaha.. takk for mye morsomme og innholdsrike komentarer gutta!. men fant ut at jeg bygger om hele motorommet og setter inn en gsi med turbo istedet! så nå blir arbeidtsbilen fin! hehe. ny styling og helakering til vintern! matt svart, sota 5-eiket felger og sorte front og baklykter med angel, blir satt inn sorte omp seter og alt av interiør blir lakkert og trekt om i sort! 5-punkt seler, og ikke minst blir den senket 65-70. med 17tom. så skal nok vinterprosjektet være ferdig til 20mai. ha en god kveld gutta! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Lykke til med det (I god forstand). Om du mot tvil skulle klare å gjennomføre det, ikke glem å ta masse bilder. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Dette vil jeg virkelig se!!! Høres litt voldsomt ut! Bortkasta synes jeg. Sliten bil å starte med.. Lenke til kommentar
opeldude Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Dette vil jeg virkelig se!!! Høres litt voldsomt ut! Bortkasta synes jeg. Sliten bil å starte med.. takk. hehe. ja høres voldsomt ut.. men jeg skal gjøre det forde jeg kan.. for og bevise noe. pluss att det går jo ikke mange comboer der ute som ser sann ut! altså og sveise motorfester på nytt er ikke no problem. motor, girkasse og hjerne er komplett så (plug and play) hehe. hadde det vært så lett. men dere kjønner tegninga! det enesete som er er krevende er tiden jeg bruke på den. det blir ikke kostenes så mye som det høres ut som. (med de riktige kontaktene) bilen har ikke gått mer 45000 så det regner jeg som nytt! (ikke ny combo) men karrosseri b! kommer til og lage egen blogg (hjemmeside), kan linke den hit seinere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå