MatseMats Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har ved et uhell fått knust min lille Acer Aspire One D250's skjerm, noen som veit hvor jeg kan få bestilt en ny en? og noen som vet hvordan jeg da skal kunne få byttet den? TAkker for all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 lever den inn til service Regner med den ikke er eldre enn 2år? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ettersom knust skjerm hverken er garantisak eller reklamasjonsgrunn, kan det være et spørsmål om det i det hele tatt lønner seg å reparere. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Kjøp en ny, ebay, for en 100 bucks + frakt + moms. Trolig ikke noe problem å bytte en LCD, gjort det mange ganger. Edit: http://cgi.ebay.com/10-1-Inch-LCD-Screen-A...id=p3286.c0.m14 Under 100 bucks, inkludert frakt. Til og med beskrivelse på hvordan du gjør det.. Endret 14. september 2009 av ZyberZone Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Kjøp en ny, ebay, for en 100 bucks + frakt + moms.Trolig ikke noe problem å bytte en LCD, gjort det mange ganger. Edit: http://cgi.ebay.com/10-1-Inch-LCD-Screen-A...id=p3286.c0.m14 Under 100 bucks, inkludert frakt. Til og med beskrivelse på hvordan du gjør det.. Så jeg må betale 400kr for en ny skjerm??? WTF? Jeg mener å ha sett sånne byttegreier mye billigere på dealextreme eller noe >.> Jeg har jo ikke garanti på den. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Så jeg må betale 400kr for en ny skjerm???WTF? Jeg mener å ha sett sånne byttegreier mye billigere på dealextreme eller noe >.> Jeg har jo ikke garanti på den. $97.98 er mer enn 400 med dagens dollarkurs på rundt 6.10. Og ja, LCD-displayer er såpass dyre. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Så jeg må betale 400kr for en ny skjerm???WTF? Jeg mener å ha sett sånne byttegreier mye billigere på dealextreme eller noe >.> Jeg har jo ikke garanti på den. Hva hadde du forventet? Husk at det kommer moms på toppen av alt du bestiller fra utlandet som er dyrere enn 200,- så regn med ca. 800 totalt. -KJ Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nesten bedre å selge maskinen for noen 100-lapper og kjøpe en ny med ny garanti, vil tro det er den beste løsningen. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Nesten bedre å selge maskinen for noen 100-lapper og kjøpe en ny med ny garanti, vil tro det er den beste løsningen. Jeg hadde ikke forventet at en sånn sjerm skulle koste så mye da, men er like greit da å kjøpe ny. Hva er det DU innbiller deg!? Denne greia kostet 3000!!! og du sier jeg skal selge den for noen hundrelapper!?????? Det tjener jeg vertfall ikke noe på. Endret 15. september 2009 av MatseMats Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg hadde ikke forventet at en sånn sjerm skulle koste så mye da, men er like greit da å kjøpe ny. Hva er det DU innbiller deg!? Denne greia kostet 3000!!! og du sier jeg skal selge den for noen hundrelapper!?????? Med noen hundrelapper mener jeg under 1000 kr og mer får du desverre ikke, tipper rundt 8-900 kr. Edit: Overdrev litt her tror jeg, får du 8-900 kr for den er du faktisk heldig vil jeg tro. Endret 15. september 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Din greie som er brukt og har knust skjerm er ikke verdt store beløpet.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hva er det DU innbiller deg!?Denne greia kostet 3000!!! og du sier jeg skal selge den for noen hundrelapper!?????? Det tjener jeg vertfall ikke noe på. Kostet 3000 ny. Men er den i samme stand som når du kjøpte den? Nei! Dermed lav pris. Som andre har nevnt. Brukt. Knust skjerm! Og dette vil for kjøper antyde dårlig behandling av maskinen og evt andre forventede tilleggsproblemer. Dermed svært lav potensial salgsverdi. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Hva er det DU innbiller deg!?Denne greia kostet 3000!!! og du sier jeg skal selge den for noen hundrelapper!?????? Det tjener jeg vertfall ikke noe på. Kostet 3000 ny. Men er den i samme stand som når du kjøpte den? Nei! Dermed lav pris. Som andre har nevnt. Brukt. Knust skjerm! Og dette vil for kjøper antyde dårlig behandling av maskinen og evt andre forventede tilleggsproblemer. Dermed svært lav potensial salgsverdi. Den er ikke i samme stand nei, men den er faktisk mye bedre en når man kjøper den, fordi det følger med masse dritt som er helt unødvendig (gut jeg hater MacAfee!) Så jeg ville faktisk ha betalt mere for en slik vist den hadde vert som den er nå, suoerryddig (alt er lagret et annet sted en "programmfiler" faktisk, et mere ryddig utgangspunkt) masse ryddeverktøy også. Denne er i realiteten mye raskere en min c.a 3 år gamle (hærpa'e) datamaskin, som bare hadde en klokkefrekvens på 1,8GHz (klokket til 2,44) Jeg tror jeg hadde fått mere for den (selvfølgelig med en ny skjerm) Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Lykke til med å prøve ut den teorien i praksis, "Røft behandlet brukt pc selges dyrere enn ny fordi jeg har trykket uninstall på et par programmer / lagt inn piratkopiert OS". Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hehe, det her var jo faktisk litt moro lesing. Ta og kjøp deg en ny skjerm nå, veldig bra pris på ebay Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Den er ikke i samme stand nei, men den er faktisk mye bedre en når man kjøper den, fordi det følger med masse dritt som er helt unødvendig (gut jeg hater MacAfee!)Så jeg ville faktisk ha betalt mere for en slik vist den hadde vert som den er nå, suoerryddig (alt er lagret et annet sted en "programmfiler" faktisk, et mere ryddig utgangspunkt) masse ryddeverktøy også. Denne er i realiteten mye raskere en min c.a 3 år gamle (hærpa'e) datamaskin, som bare hadde en klokkefrekvens på 1,8GHz (klokket til 2,44) Jeg tror jeg hadde fått mere for den (selvfølgelig med en ny skjerm) Ja, det er sånn markedet fungerer... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Den er ikke i samme stand nei, men den er faktisk mye bedre en når man kjøper den, fordi det følger med masse dritt som er helt unødvendig (gut jeg hater MacAfee!).... Jeg tror jeg hadde fått mere for den (selvfølgelig med en ny skjerm) Ingenting her som sier at den "er faktisk mye bedre". Snarere tvert om. Og en gjenstand er aldri verdt mer enn en kjøper er villig til å betale. Og da snakker vi ikke om hva selgeren mener kjøper burde betale. Lenke til kommentar
probin Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 eller.. får du i det hele tatt solgt den? jeg ville heller ha kjøpt en ny til 3k enn å kjøpe en sånn for 500 kr eller noe :O Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Hva med å kjøpe en lik en som er død pga hardware feil og bytte skjerm? Kan da umulig være så dyrt for en defekt pc ... Edit: dobbeltpost /fail Endret 24. september 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Og en gjenstand er aldri verdt mer enn en kjøper er villig til å betale. Og da snakker vi ikke om hva selgeren mener kjøper burde betale. Helt enig og det er dette mange selger ikke tar til etterretning. Selv så gidder jeg ikke sitte på ting som jeg ikke bruker fordi JEG mener det er mer verdt. Se selv på auksjonen min av masse dill og dall men mye bra også. http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/audi.../v/an581781116/ Satte mistepris på 1 kr og fikk 550 kr for pakken som trolig kostet over 10 000 kr ny MEN jeg ble ihvertfall kvitt det. Hadde jeg lagt ved PC-en med ødelagt skjerm til trådstarter i samme pakke tviler jeg på at budene hadde økt med mye mer enn ett par hundrelapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå