WheelMan Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Har du andre symptomer, som feks noe hvitt (ikke sæd) tyktflytende stoff som kommer fra penis også? Ja, det hender. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ta deg en tur til legen du Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Bor du i en by med apotek hadde jeg kjøpt en blodsukkermåler av typen Accu-Chek Compact Plus Ser slik ut, Og har 17 sticks du kan bruke før du må ha resept. Mål og se, så kan du kanskje utelukke diabetes på flekken. Lege må du til uansett, dette vil bare være for din egen ro. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det kan du jo utelukke uten lege Stikk ord: Fastlege Gå til fastlegen din =) Ta deg en tur til legen du Lege må du til uansett, Wheelman: Dersom alle disse tegnene på diabetes type 1 viser seg å være nettopp det, er det veldig viktig at du kommer deg til legen, får stilt diagnosen og får behandling og rådgivning deretter. Dette bør du ikke vente med til "neste gang du skal innom". Bestill time førstkommende uke og få det sjekket ut jo før jo heller. Jeg må altså bare understreke og gjenta rådet fra mange andre her: Dra til legen! La oss gjerne høre hvordan legebesøket gikk. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Yes, har bestilt time på onsdag (mulig mandag, de skulle ringe) Holder dere oppdatert, tenker jeg. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei Det høres mer ut som det motsatte av diabetes. Når man får diabets får man et alt for høyt blodsukker- tørster osv som flere skriver her. Men når du kaldsvetter og får uklart syn er blodsukkeret for lavt - dvs kroppen din har selv produsert for mye insulin - men uansett MÅ du ta en tur til legen - men diabets tror jeg ikke det er! Lenke til kommentar
War Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Funksjonell hyperinsulinisme med andre ord. Må legge til at ubehandlet diabetes kan føles ut som den følesen han beskriver. Men når man har det motsatte så øker man somregel i vekt. Si sjekk meg for funksjonell hyperinsulinisme og diabetes. Endret 18. september 2009 av War Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Har hatt diabetes Type 1 siden jeg var 2 år, så husker desverre ikke så mye av hvordan det var når jeg fikk det... Men vet at når man "kall det utvikler" diabetes, så er det ikke full stopp i insulinproduksjonen på sekundet. Kroppen produserer visst nokk litt insulin i et par dager etter du har fått sykdommen. Tenker om kroppen din TS er i dette stadiet, og at dermed får du små insulinsjokk av det insulinet som kroppen klarer å produsere som trolig kommer i doser, og ikke jevn flyt... Bare en teori... Se positivt på det WheelMan, Får du diabetes så får vi treffes på landsmøtene og diskutere vannkjøling og datautstyr Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Får du diabetes så får vi treffes på landsmøtene og diskutere vannkjøling og datautstyr Er det flere fordeler? Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Gratis kaffe på Ungdommsleirene? Jeg og 2 andre drakk Friele Morgenkaffe i 48 timer etterhverandre, og ja... eg trur det var så nært alkoholrusen man kunne komme når vi drakk ca 7 kopper i timen de første 24 timene... resten tok vi det litt mer med ro etter anbefaling fra lederne på kurset/leiren ikke sunt... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det kalles hypoglykemi, men det behøver ikke bety at du er diabetiker. Mange får det, det er bare tegn på at du mangler glukose i levra di. Levra kompenserer for lavt blodsukker, men hvis den er tom så får du det de kaller "føling". Men det heter hypoglykemi. Det er uansett en alvorlig ting så du bør ha noe raskt opptakelig næring med mye karbohydrater når det skjer. Hvis du f.eks får det på fjellet og du er helt alene og uten mat så kan du takke livet ditt farvel, det ender i døden ja hvis det går for langt og er du heldig og overlever så har du muligens fått hjerneskade av det. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Vi er iallefall enig med at et legebesøk ikke skader, selv for å utelukke. Så trening for å gå opp 20kg.Frisk eller ikke. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Vi er iallefall enig med at et legebesøk ikke skader, selv for å utelukke.Så trening for å gå opp 20kg.Frisk eller ikke. Han trenger nok ikke gå opp 20kg da, tipper 1-5kg muskler til hadde fikset på problemet. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Stygt redd for at du blir sittende i rullestol resten av livet grunnet dette Adrian. 1 Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Har du vært hos legen? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Han skal på fredag. Skulle egentlig vært der på mandag. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Regner med at du bor i en landsby som har apotek? Jeg ville ha målt blodsukkeret selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå