WheelMan Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har hatt dette problemet i lang tid. Det begynner med en generell sultfølelse, men dersom jeg ikke gjør noe med det går det etterhvert over. Etter noen minutter begynner jeg å svette, spesielt i ansiktet og på ryggen. Om dette pågår for lenge blir jeg uklar i synet og slapp i kroppen, eneste måten å stoppe dette på er ved å innta noen form for sukker. Det skjer ikke så alt for ofte, men er forferdelig plagsomt når det skjer. Har prøvd å google litt, noen som vet hva det kommer av? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Diabetes? Eneste ulogiske her er at har du det uten å vite det så vil bls være høyt og det du beskriver er føling. Du kan jo måle selv 17 ganger for 70kr. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Tipper du er tynn og/eller spiser mat med mye karbohydrater/sukker. Anbefaler deg å spise mer protein/fettholdig mat, evt trene og legge på deg noen kilo for å få et jevnere blodsukkernivå. Har hatt ca samme problemer som du nevner, men jeg holdt i tillegg på å svime av og ble kvalm. Det kan selvfølgelig være diabetes også, men rådene er ca de samme, men da må du ta insulin i tillegg. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Tipper du er tynnDet stemmer. Jeg er 170 høy og vekten tipper 37 kilo. Det er det god andre årsaker til, og skal ifølge andre jeg har snakket med ikke føre til dette.og/eller spiser mat med mye karbohydrater/sukker. Anbefaler deg å spise mer protein/fettholdig mat, evt trene og legge på deg noen kilo for å få et jevnere blodsukkernivå.Har et godt og variert kosthold. Som du sikkert skjønner har jeg vært i kontakt med flere ang. kostholdet ift. vekten, og det er normalt og sunnt.Har hatt ca samme problemer som du nevner, men jeg holdt i tillegg på å svime av og ble kvalm.Det kan selvfølgelig være diabetes også, men rådene er ca de samme, men da må du ta insulin i tillegg. Jeg får somregel tak i noe å bite i, så det har ikke gått så langt enda - men skal ikke se bort ifra at det kan ende der. Jeg får spørre legen neste gang jeg er innom. Takk for svar Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det høres ut som ubehandlet diabetes. Det kan du jo utelukke uten lege Blodsukkermåler eller sjekke urinen for sukker med strips. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Tipper du er tynnDet stemmer. Jeg er 170 høy og vekten tipper 37 kilo. Det er det god andre årsaker til, og skal ifølge andre jeg har snakket med ikke føre til dette.og/eller spiser mat med mye karbohydrater/sukker. Anbefaler deg å spise mer protein/fettholdig mat, evt trene og legge på deg noen kilo for å få et jevnere blodsukkernivå.Har et godt og variert kosthold. Som du sikkert skjønner har jeg vært i kontakt med flere ang. kostholdet ift. vekten, og det er normalt og sunnt.Har hatt ca samme problemer som du nevner, men jeg holdt i tillegg på å svime av og ble kvalm.Det kan selvfølgelig være diabetes også, men rådene er ca de samme, men da må du ta insulin i tillegg. Jeg får somregel tak i noe å bite i, så det har ikke gått så langt enda - men skal ikke se bort ifra at det kan ende der. Jeg får spørre legen neste gang jeg er innom. Takk for svar Har du muligheten, tren og legg på deg muskler... Hvis ikke prøv å spis protein/fettholdig mat. Evt kombiner Jeg er forresten 192cm og veide 66kg når jeg hadde problemene, de gikk delvis vekk ved 71kg og fullstendig bort ved 76kg (etter at jeg begynnte å trene og faktisk fikk litt muskler) For min del så hjalp det f.eks å bytte ut juice med lettmelk og gå ned til max 1 av 4 skiver med sukkerholdig pålegg. Byttet ut brus med vann som tørstedrikke (stort sett da ) Endret 14. september 2009 av blackbrrd Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Jeg, med råd fra profesjonelle/folk med utdannelse, har prøvd i over et år. Resultatet var utrolige 1,2 kilo, og alt (om ikke mer) i muskler tror jeg. : / Vet ikke hva det kommer av, men jeg spiser rundt normalt for en på min høyde, men alt.. forsvinner liksom. Du nevner brus, det gjør jeg drastiske forsøk på å kutte ned for tiden - begynner å bli litt mye. Noen tips til sunne alternativer? Ja, jeg vet om vann - men noe mer spennende Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 men jeg spiser rundt normalt for en på min høyde, men alt.. forsvinner liksom. Igjen, ubehandlet diabetes symptomer. Da spiser man som en helt, 4-5 ganger mer en vanlig, går ikke opp et gram. Ofte kombinert med unaturlig høy tørste. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Unaturlig høy tørste opplever jeg sjelden, men når det først kommer.. da kommer det Det at jeg er lam fra alt for høyt og ned, og sjelden føler sult eller tørste kan dog ha noe med saken å gjøre. Skal se om jeg får testet litt, du nevnte strips (heter det ikke sticks?) - det har man i skapet. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Sticks er til blodsukkermålere, striper med papir , samme som man sjekker ph med osv kan man bruke til å finne sukker i urinen. Det er iallefall en måte å sjekke om du pisser ut næring. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg, med råd fra profesjonelle/folk med utdannelse, har prøvd i over et år. Resultatet var utrolige 1,2 kilo, og alt (om ikke mer) i muskler tror jeg. : / Vet ikke hva det kommer av, men jeg spiser rundt normalt for en på min høyde, men alt.. forsvinner liksom. Du nevner brus, det gjør jeg drastiske forsøk på å kutte ned for tiden - begynner å bli litt mye. Noen tips til sunne alternativer? Ja, jeg vet om vann - men noe mer spennende Sinnsykt bra jobba å legge på 1,2kg i løpet av ett år. Hvis du ikke legger på deg "nok" spiser du for lite. Det du har lagt på deg er ditt totale energioverskudd i løpet av et helt år. Max 1,2*7000 = 8400kcal. Kroppen din regulerer tydligvis matlysten mot en normalvekt som ikke er det du ønsker å ha som normalvekt. Du har mao motsatt problem av overvektige, og det er like vansklig å gjøre noe med. Løsningen som blir foreslått på treningsforum er veldig enkel, og sann: Spis mer. Det er ingenting feil med kostholdet ditt, men du orker sikkert ikke spise mer? I tillegg til å foreslå å spise mer blir det gjerne foreslått å drikke h-melk. 660kcal per liter og relativt lett å få ned. Du kan blande det ut med oboy e.l. for å gjøre det enklere å drikke og gi mer kalorier. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Evt supplere med 3-4 ss olje pr dag. 3-400kcal uten å bli mett. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ikke lenge siden jeg selv fikk diagnosen diabetes type 1. Det jeg merket rett før jeg ble lagt inn på sykehuset var: *Jeg drakk enormt mye vann. Flere liter bare til middagen f.eks. Derfor pissa jeg hele tiden også. *Jeg gikk ned fra 90 til 70 kg på et ca. et halvt år. *Følte meg konstant slapp, og sov mye mer enn vanlig. Ble veldig mye blekere i ansiktet i følge de rundt meg. - Man kan også få en ånde som minner om lukten av neglelakkfjerner, har jeg hørt. Dersom du har noen av disse symptomene kan det være lurt å teste blodsukkeret. Men er dette langt fra sånn du har det så kan det nok være noe annet enn diabetes. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har hatt dette problemet i lang tid. Det begynner med en generell sultfølelse, men dersom jeg ikke gjør noe med det går det etterhvert over. Etter noen minutter begynner jeg å svette, spesielt i ansiktet og på ryggen. Om dette pågår for lenge blir jeg uklar i synet og slapp i kroppen, eneste måten å stoppe dette på er ved å innta noen form for sukker. Det skjer ikke så alt for ofte, men er forferdelig plagsomt når det skjer. Har prøvd å google litt, noen som vet hva det kommer av? Et spørsmål: Hvordan vet De hva sukker nivået i blodet er? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Sinnsykt bra jobba å legge på 1,2kg i løpet av ett år. *snip* Takk Takker for tips. Helmelk har jeg tenkt på en stund, og jeg har ingen problemer med å få det ned. Evt supplere med 3-4 ss olje pr dag. 3-400kcal uten å bli mett.Hmm.. smart. Ikke lenge siden jeg selv fikk diagnosen diabetes type 1. Det jeg merket rett før jeg ble lagt inn på sykehuset var: *Jeg drakk enormt mye vann. Flere liter bare til middagen f.eks. Derfor pissa jeg hele tiden også. *Jeg gikk ned fra 90 til 70 kg på et ca. et halvt år. *Følte meg konstant slapp, og sov mye mer enn vanlig. Ble veldig mye blekere i ansiktet i følge de rundt meg. Jeg drikker ikke ekstremt mye, og vekten holder seg stabil / går sakte men sikkert opp. Jeg kjenner meg dog igjen på tredje punkt, generell trøtthet og slappfiskfølelse har jeg hatt i flere år. Et spørsmål: Hvordan vet De hva sukker nivået i blodet er?Det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) War: Hvordan presterer du å si til en gutt som bruker sukker for å lindre symptomene sine at han har diabetes? Ubehandlet diabetes = høyt blodsukker. Hvis en person med dette hadde stappet i seg sukker, kan jeg love deg at han ikke hadde følt seg bedre. Hvis noe er det han beskriver symptomer på hypoglykemi. Vekten hans er stabil, han tørster ikke og han føler seg bedre etter å ha spist sukker. You do the math. Endret 15. september 2009 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Et spørsmål: Hvordan vet De hva sukker nivået i blodet er?Det vet jeg ikke. OK. Jeg oppfattet Sukkermangel som lavblodsukker. Du spør hva kan det komme av? Det er nok et spørsmål du bør stille til legen din. Litt vanskelig å "gjette" fra opplysningene som er gitt. Hvorfor du svetter og får uklar syn, vet vi ei. Stikk ord: Fastlege Lykketil. Vaio Endret 15. september 2009 av Vaio Lenke til kommentar
x-power Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 sleit med samme symptomene før eg fikk diagnosen Diabetes Type 1 Gå til fastlegen din =) Lenke til kommentar
Gjest Gjest_diabetes1 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Svette og uklart syn er tegn på lavt blodsukker. Dette er vanlig for oss som har diabetes ( jeg har type 1 diabetes). Jeg kan også nevne at jeg var ekstremt tørst da jeg hadde diabetes uten å få behandling, og at jeg gikk ned i vekt(antar 90->70kg på 1 år) til tross for at jeg spiste mye, mye mer enn vanlig. Har du andre symptomer, som feks noe hvitt (ikke sæd) tyktflytende stoff som kommer fra penis også? Jeg hadde det, så jeg tok mot til meg og fikk sjekka meg hos fastlegen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå