Gå til innhold

Borgerlig eller rødgrønt flertall i kveld - hva tipper du? (Stortingsvalg 2009)

Rødt eller blått?  

134 stemmer

1. 1. Hva tipper du?

• Borgerlig
      44
    • Rødgrønt
      90

Anbefalte innlegg

Hva tipper du, og hvorfor? Selv er jeg veldig usikker, men skal jeg tippe, sier jeg rødgrønt. Nesten 10% (?) bestemmer seg på selve valgdagen, dette er de som er minst interessert i politikk, folk som lett kan ende opp med sofa-partiet. Tipper mange av disse går til AP. Et sterkt AP gir styringstilegg og vi kan lett får rødgrønt flertall selvom SV og SP gjør det dårlig.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er "egentlig" litt u-nyansert å bare spørre hvem som vinner valget. Som vi vet, det kan godt hende de borgerlige evt. vinner valget(flest mandater), men at vi alikevel ender opp med rød-grønn regjering :ph34r:

Det hele avhenger dermed av hvordan de borgerlige partiene ved evt. seier, makter å løse den interne floken seg i mellom. Usikker på hvor lang tid de har på seg, men muligens 3 uker(?)

Lenke til kommentar

Rødgrønt dessverre.

Selv om det ikke gagner de borgerlige, så må jeg si meg enig i det Carl I. Hagen nettopp sa på tv. Selvfølgelig kunne han tenke seg et Venstre over sperregrensa, men det føles litt godt å se Sponheim slite også.. ^^

Sponheim har gjennom hele valgkampen dolket begge sider i ryggen, vel vitende om at han er "joker", og at de vil komme krypende uansett hva han sier.

*host* backstabber *host*

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Utrolig jevnt. Flere prognoser tyder på rødgrønt, men nå kom det nettopp en prognose der de borgerlige har 85 mandater.

Blir nok dessverre 4 år med rød- grønt.

Det håper jeg virkelig det blir. Jeg tør ikke tenke på alt FRP vil klare å ødelegge hvis de får makt.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...